jeans?

Jag är inte tjock...Ganska normalväxt men rak figur. Ändå är det stört omöjligt för mig att hitta ett par jeans som passar.....Vill verkligen ha ett par nu men var hittar jag ett par som passar och inte spräcker budgeten??? När jag provar jeans så stramar de alltid över låren och är för stora i midjan......Är det jag eller jeansen som är felformade? Jag känner mig totalt fel, passar inte in i dagens ideal tydligen och ändå är jag smal.....Jag vill kunna sitta ner när jag har jeans på mig, ska väl inte behöva stå upp heller??

De gånger jag varit ute efter jeans eller andra byxor har det alltid slutat med att jag köpt ett par baggy byxor.....Hahah, morsan ser ut som en hiphopare;). Nu vill jag ha ett par vuxna byxor, men de får absolut inte gå upp i midjan.....Känns som om jag kvävs då. Ända sen jag väntade första barnet har jag haft byxor/ kjolar på höften och det vill jag fortsätta med.........Gaaaah, hoppas jag hittar något på fredag när jag ska shoppa.




image116

Bild lånad på :
www.hm.com

Kommentarer
Postat av: Victoria

Testa gul&blå? Tycker de har ganska varierande modeller. Men var inte rädd för att fråga om hjälp, de som jobbar med jeans vet oftast vilka som passar dig bäst.

Postat av: Think Twice

Håller med dig om fenomenet...i midjan.
Köper själv lågt skurna så slipper man lite av den gapande midjan.....är oxå smal!
Finns ju märkesmagasinet...där det är relativt humana priser!
Ha det gott...tjingeling!

2007-04-24 @ 11:39:40
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/
Postat av: KvinnaFruMamma

Det är svårt. Själv har jag använt strech jeans från Lindex efter att barnen har fötts. Nu har jag gått ner i vikt så jag ska köpa mig ett par Levi´s. Har dock inte börjat prova några men jag vet att jag inte kan ha lågt skurna i midjan för det går helt enkelt inte med min kropp. Kan inte heller inte ha väldigt vida eftersom jag är liten och ser ut som en clown.
Det är svårt med kläder den enda tips jag kan ge även om det kosta lite är att gå in i en jeans affär, så kan de hjälpa dig att hitta en modell som du vill ha.
Lycka till!

2007-04-24 @ 15:45:16
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Nathalie

nästan alla jag vet har svårt att hitta bra jeans :P

2007-04-24 @ 17:40:32
URL: http://glitterdroppe.fashionblogg.se
Postat av: Mija

Finns INGA jeans till mig heller...
Jag har KURVOR, och deeeeet går ju inte för sig...
STOR SUCK

2007-04-24 @ 19:31:13
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: A

Viktoria: Får väl kolla om jag hittar något där.

Think Twice: Får kolla runt...Tjing;)

KvinnaFruMamma: Ja, har tänkt på att det måste kosta så jag får se om jag kan satsa lite mer.

Nathalie: Jo, har också hört det...

Mija: Ja, det kvittar tydligen hur man är skapt;)

2007-04-24 @ 20:00:36
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Samma problem här! Provade 1 miljon jeans, stod i 2 000 provhytter, och kom hem med ... 2 handdukar! Jag fattar ingenting!

2007-04-24 @ 22:51:25
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback