minnen

Satt och googlade på "god natt" för att hitta en fin bild till bloggen och fick fram John Blund.....Då blev jag genast nostalgisk och började minnas min barndom och alla fantastiska barnprogram......Saknar.
En stor favorit var en serie som de flesta i min ålder påstår har förstört deras barndom....Vilse i pannkakan....Stor favorit för mig, satt bänkad varje avsnitt ;) Kanske inte konstigt att jag är som jag är....
Sen var där ju Drutten och krokodilen....Beppes godnattstund......John Blund som Lennart svahn lånade ut sin röst till...Också givetvis Televinken och Anita, bara älskade det....Var även med i Televinkens trafikskola eller vad det hette.............Lärde mig massor om trafiken :)

Ja, det är lätt att drömma sig bort i minnen....blir nästan lite gråtmild när jag tänker på det........Förresten tycker jag att dagens barn går miste om en massa...Dagens barnprogram är ofta inte mycket att hänga i granen........Vissa av de gamla visas på barnkanalen och mina barn brukar älska att se dem.

God natt och sov gott.......



 
    

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Håller med, håller med, håller med...! Alla dessa barnprogram - jag såg dem också! Nu fick även jag en nostalgisk flashback! Det finns stunder när man önskar att man vore liten igen, fick sitta framför Tv:n, och vara lyckligt ovetande om livets alla vedermödor!
En godnattkram...

Postat av: A

Ja...visst är det så att man ibland önskar sig tillbaka......

2007-04-27 @ 06:10:06
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Caroline"Carro" Landén

Åhh vilka minnen! Tyvärr minns jag inte vilse i pannkakan så mycket. Men Televinken och Drutten och Gena!!(som krokodilen hette;-)) Ha en trevlig helg! Blir så glad när jag får se bloggar som inte är modebloggar. Är lite trött på det... Kram Lantismamman

2007-04-27 @ 08:22:59
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: A

Hej Carro. Håller med dig om modebloggar....Är också lite trött på dem. *Kram*

2007-04-27 @ 08:57:04
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback