nya tider?

image606

Jag befinner mig vid ett vägskäl.....Nu gäller det bara att välja rätt väg. Men vilken är det??? Det är så svårt att veta......Allt jag vet är att det är dags för mig att lära av mina misstag......Tiden är inne för det.
Jag är så rädd för vad som ska hända i framtiden.....Men samtidigt känner jag att det byggs upp en styrka inuti mig som inte funnits där innan......Dumma, dumma jag som inte tog lärdom tidigare......Har ju haft så många år på mig. men nu är det ju som det är......Måste acceptera det...Att jag inte är som andra.
Ofta känner jag mig så udda här i världen.......Jag är inte alls som andra i min ålder när det gäller vad man "bör" ha och hur man "bör" ha det......Jag är en ekonomisk katastrof........Det är bara så. Jag undrar om jag lär mig nu??? Jag måste ju det....Kan inte fortsätta leva som jag gjort.

image607

Jag saknar er alla och TACK till er som tittar in men jämna mellanrum<3

image608

Kommentarer
Postat av: ejmis

Det ÄR svårt att lära om och förändra även om de val man gjort tidigare i livet kanske inte varit dom bästa.
Förändring tar tid och mycket kraft men jag är säker på att du har den kraften inom dig och jag hoppas också att du har någon/några i din närhet som kan ge dig bra stöttning på vägen...
STOR KRAM!!!

Postat av: Elisabeth

Jag brukar tänka: Antingen gör jag ett medvetet val själv... och tar konsekvenserna av det! Eller så väljer livet åt mig (för livet stannar ju inte av..) och jag måste ändå ta dess konsekvenser...!
Om man väljer rätt - det vet man ju aldrig! Sett hittills i våra liv - har vi valt rätt alla gånger? Nej, antagligen inte, men det ordnade sig ändå..!
Du har kommit att bli den fina människa du är, genom den resa du har gjort.. Du har hittat styrka - kanske bara just därför att du har gjort dina fel..?
Vilken väg du än väljer - så kommer dina "nya skor" (din nya insikt) att leda dig rätt på den nya vägen... alldeles säkert!
Be inte om ursäkt för den du är - be inte om ursäkt för dina fel och brister - de är den tillgång som gett dig insikten idag...!
Du är så himla bra som du är...tycker jag!
Kram..

2007-06-25 @ 10:15:49
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Åsa.S

Tänk på att man oftare ångrar det man aldrig gjorde!
Kram, och hoppas att du väljer "rätt".
Tänk på att inte försöka leva upp till omvärldens förväntningar, utan tänk på dig själv!

2007-06-25 @ 10:33:22
Postat av: Borthy

Jag finns här. Hör att du har det svårt men vet inte riktigt med vad, känner dig inte tillräckligt ännu.
Vet du, jag tror alla människor känner att man inte är som alla andra bara av den orsaken att man känner till sig själv mer... så mycket vet man ju inte om andra och vi vet inte allt om dig.
Kämpa på. Skriv ut dina känslor i bloggen, lätta på trycket. Förändra det du vill och kan förändra, små steg i taget. Vi finns här för dig. Jag finns här. Kram

2007-06-25 @ 12:17:24
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Vonny!

Vägskälen kommer o går i livet! Men för varje gång du måste välja väg så får du en erfarenhet som gör dig starkare. Jag vet inte vad det är som du kämpar med, men jag hoppas och tror att du kommer stark ur även detta. Många säger att man ska lära sig av sina misstag, men en del av oss behöver några misstag att lära sig av (i alla fall jag) räcker inte med ett misstag.
Och som Åsa S säger många människor ångrar det dom inte gjorde.
Och Elisabeth skrev många kloka ord .... håller med henne om att du ska inte be om ursäkt för den du är. För ingen annan människa är som du, och utan dina misstag/erfarenhet så skulle du inte vara den du är.
Ta hand om dig!
Kram!

2007-06-25 @ 16:00:24
URL: http://kloker.blogg.se
Postat av: Helen

Ibland är det så att man måste ta ett beslut, du ska se att det går bra:)Ha en trevlig dag.

2007-06-26 @ 14:13:48
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: KvinnaFruMamma

JObbigt när man inte vet riktigt vilken väg man ska ta. Du ska se att du väljer rätt väg.
KRAM

2007-06-26 @ 22:49:29
URL: http://kvinnafrumamma.blogg.se
Postat av: Gabriella

Som den kloka människa du är, så kommer du välja "rätt väg" oavsett vilken riktning den har..Vi väntar på dig!!
ha en bra dag!!

2007-06-27 @ 07:55:58
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Bara in och tittar till dig lite...!
Hoppas allt väl!
Ha det gott..

2007-06-27 @ 12:44:05
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback