ont :(

image516


Nu är jag bara så jättetrött på att ha ont.......Satt här innan och gjorde ingenting.....Då kände jag sån fruktansvärd värk i underarmarna.....Det är en molande värk. Sen spred det sig upp i överarmarna också.......Jag har fått allt svårare att cykla för värken i benen......Det är verkligen jättejobbigt att cykla numera. Jag kan inte ha det så, eftersom jag måste kunna cykla......Hur ska jag annars kunna ta mig någonstans??? Bussen kommer inte på fråga då den kostar en hel förmögenhet här i vår lilla håla......
Det jobbigaste med allt är att jag hela tiden tvekar med att gå till läkare......För det första så har jag så svårt att beskriva hur det känns......Det låter ju inte så jobbigt när jag berättar om det som det verkligen är......Det närmsta jag kan komma på att det känns som är att gå med ständig mjölksyra i armar och ben.......För det andra så har jag så dåliga erfarenheter av läkare......Jag betraktas antagligen som en SBV- kärring (sveda-bränn-värk). Ofta drar de upp att det är min gamla panikångest som orsakat spänningar i kroppen som i sin tur orsakat värken......Men problemet är ju att det från början var värk som orsakade panikångesten.......Hur gör man????
Orkar snart inte längre.....Om jag te.x. kliar mig i håret så blir jag så orkeslös i armarna att jag måste vila dem en bra stund innan de är användbara igen.......
Var bara tvungen att gnälla lite och jag tycker det är bra att ha det skrivet så att jag kan gå tillbaka och kolla hur och när jag hade ont........

image517

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack sötis =)
Men usch då! Inge bra att du har ont, hoppas det blir bättre snart =( *kramis*

Postat av: Elisabeth

Men du MÅSTE gå till läkaren! Om du har ont - så har du ju ont...! Orsak till detta är ju inte din sak att lista ut - det är ju sjukvårdens uppgift... Är det panikångest, fibromyalgi eller något annat, så måste du ändå få hjälp..!! Om inte DU lyssnar på din kropp - vem ska då göra det?
Var rädd om dig - du går INTE i repris!!
Kram...

2007-06-15 @ 09:42:44
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Kan det vara Fibromyalgi!!!
Du bara måste uppsöka en läkare!

2007-06-15 @ 09:43:35
Postat av: majjanw

Låter fruktansvärt jobbigt med värken och orkeslösheten.Så frustrerande att möta dessa läkare som inte "tror" på en.
Till och från i mitt liv har jag haft ont lite här och där
främst i ryggen. Det blir lätt sä när man som jag jobbar inom vården.
Vad som har hjälpt mot min värk är Yoga och Tai chi. Samt att det öppnar upp "sinne" och ger mej en starkare hållning.
Från en bloggare till en annan önskar jag snart att du mår bättre!
Ha en bra dag!

2007-06-15 @ 09:45:16
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy

Har bara läst detta inlägg, ska så fort jag får tid läsa mer men känner direkt att du måste ju gå till läkare. Försök hitta någon du får förtroende för. Vet inte hur gammal du är? får kolla sedan. Min granne fick förmaksflimmer vilket gav henne dessa symtom du beskriver. Hjärtat blev omstartat och har nu normal rytm och hon ser ut som ett solsken igen. Kan smärtan och orkeslösheten komma från hjärtsvikt? Hoppas att jag inte skrämmer dig, vill bara komma på något som kan förbättra dig om du får vård! Fan vad det ska vara svårt att få rätt vård om man en gång blivit klassad med SBV och ångest, jag blir så arg!

2007-06-15 @ 10:15:49
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Känner igen mig där, i våndan att söka läkare och inte bli tagen på allvar. Men det låter som om du verkligen borde! Seså, ring till vårdcentralen nu!

2007-06-15 @ 11:19:16
URL: http://glansigyta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback