bråk, bråk & åter bråk.......

Nu är jag fanimej trött på dessa eviga morgonbråk........De kommer inte upp förrän det är dags att sticka iväg och då ska det minsann göras en himla massa andra saker. Eller rättare sagt mamma ska göra. Jag frågade yngstingen precis om han tror att jag är en robot.......Hur mycket tror de att en människa pallar. Han kan ju försöka leva mitt liv en dag.....Hur mycket jag fixar och trixar för att allas liv ska funka. Det är sådant som de inte ser......Skittråkigt är det i alla fall. Ska ta tag i dem i kväll och sitta ner och diskutera hur våra liv ska se ut........De får minsann offra sin datortid nu om de inte skärper sig. Jag behöver faktiskt hjälp här hemma om jag ska överleva, men hur förmedlar jag det till dem utan att ge dem dåligt samvete? Jaja, hoppas det löser sig.

image968

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Jag känner igen de!
Mina ungar 17 å 14 år gamla kan fan knappt se varandra så e de igång, å HJÄLPA TILL, ja det vet dom inte hur det uttalas ens!! Men hur "offrar" man deras datortid, när dom har egna! Å så ska sanningen fram så gör jag de hellre själv jag pallar inte tjatet längre!!
Ha en fin dag!!

Postat av: Pia

Du behöver inte alls få dåligt samvete. Det är ju vi föräldrar som måste "tjata" in rutiner på våra barn. Har överlevt två tonåringar och försöker som bäst att överleva den siste, gossebarnet är 16 år och är ibland väldigt vuxen för att snabbt bli ett litet barn som ska ha hjälp med det mesta. Det som är tröttsamt är allt jäkla tjat men dåligt samvete får jag inte.

Ibland funderar jag på om inte det ska finnas ett "husmorsbidrag" så vi tjatiga morsor kan få en vecka semester vid varmare breddgrader och slippa tjafsa på ungar och ibland även karlar.

2007-11-14 @ 10:42:33
URL: http://zanahoria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback