till min dotter.......

image1055

Min dotter den älskade
du är mitt ljus
ljuset i den mörkaste av världar
ljuset som får mörkret att fly
du är min kärlek
kärleken som får mig att leva
kärleken som är oändlig
du är mitt allt
alltet som får mig att kämpa
alltet som är mitt
du är min skatt
skatten som gör mig rik
skatten är ovärdelig


Jag skulle så gärna vilja göra något med min älskade dotter.....Men jag vet inte vad. Är det någon som har tips på vad man kan hitta på tillsammans med en nästan vuxen dotter? Det får tyvärr inte kosta en himla massa.....Vill så gärna göra något för henne.....Hon behöver det. Kom gärna med tips....

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Skogspromenader, snöänglar, laga mat ihop, gå ut o äta after work 8kostar inte mycket), ha en tjejkväll med ansiktsmasker o annat mys...

Postat av: Gabbi

Packa en picnickorg, å ge er ut i skogen!! Ta en fönstertittardag på stan, ät en mysig lunch å bara prata. Gör ett "hemma-spa", hyr ett par dvd-rullar, klä ut er å mima framför speglen...Idéerna e många!! Å behöver INTE kosta en massa pengar!!
De e ju tanken som räknas!!
Lycka till

2007-11-21 @ 07:21:09
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Bestäm att hon har namnsdag... vilken dag som helst! Kanske har August namnsdag..ja, då får hon heta August den dagen! Så blir det ett namnsdagsfirande med fika (där hon naturligtvis ska välja det hon helst vill ha), gå runt i affärer och gör en önskelista inför julen (och på en sådan får man skriva vad man vill.. oavsett pris och märke, och utan "duvetattviinteharråd-kommentarer från mamma)... och bara var tillsammans med henne! Egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll vad du gör... bara du gör något BARA med henne! Att hon får av din tid...

Carolina brukar säga ibland att hon behöver lite "mamma-tid", och då vet jag att hon behöver få vara med mig, bara mig! Då brukar vi bl a göra sådana här namnsdagsfirardagar... men ibland räcker det också med att vi tar en fika hemma, ensamma och med tända ljus, och där hon får prata och jag försöker lyssna...

Stor varm kram till dig... och familjen!

Ps. Så så vacker dikt till en dotter.. man blir nästan gråtfärdig!

2007-11-21 @ 13:36:29
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback