magen...




image2392



Nu har jag satt igån projekt "rädda magen" =). Jag är sååå trött på att alltid vara gasfylld..... Magen växer och ser gravid ut och det bubblar något enormt i den. Men igår gick jag iväg och införskaffade mig probiotika..... Alltså sådant som finns i filmjölk och yoghurt och som ska balansera den naturliga bakteriefloran i magen. Eftersom jag bara blir sämre i magen av mjölkprodukter så kan jag inte få i mig det på det viset... Så tabletter blir det =). Sen har jag börjat med laktosfri mjölk i kaffet för att se om jag kanske är lite överkänslig med tanke på att min mage slår bakut när jag äter ost eller yoghurt... Får väl se om det gör någon nytta =O.



Kommentarer
Postat av: Anna

Hejsan, såg att du tittat in..fick du nya adressen? Kram & ha en fin dag tjejen...

2008-04-01 @ 11:10:34
Postat av: Gabbi

Åh...ajdå...de som e så jobbigt med magont...
Hoppas att pillrerna hjälper..

Postat av: sessan

Tittar snabt in for att tala om at jag tänker på dig, men prioriterar familjen framför blogging dessa dagar.
På fredag är jag hemma & allt vid det vanliga *hi hi*

Stor stor kram

2008-04-01 @ 11:46:05
URL: http://www.sessanochprinsessan.com/
Postat av: Jayne

Hej
Jag har införskaffat samma tabletter , tror jag. Har samma problem som dig...och är också trött på det nu.... Får hoppas vi blir bättre!!

2008-04-01 @ 15:35:28
URL: http://jayne.blogg.se
Postat av: Helena Lundqvist

Har samma problem själv...Dricker åxå laktosfri mjölk. Testa med "Dida" (finns på hälsokost) det är helt suveräna tabletter man tar regelbundet för uppblåsta magar!!!

2008-04-01 @ 20:47:17
URL: http://www.helu76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback