tomater....

image2633


Denna helgen ska vi jaga fina krukor till balkongen.... Vi hade ju växthus när vi bodde i huset och maken tyckte det var så kul.... Vi odlade tomater varje år och fick jättefina plantor. Så klart ska han ha tomater här med.... De står redan på fönsterkarmen och växer.... Men nu måste de över i större krukor. Vår balkong är inglasad så det blir ju som ett växthus =) Ska bli kul att se om det blir något denna sommaren. Jag ska även köpa lite växter och inreda lite somrigt där ute. Jag som inte är så mycket för trädgårdsarbete tycker ju detta är perfekt =D. Men för maken lär sommaren bli trist.... Han hade alltid något at fixa med i huset.

image2634

Kommentarer
Postat av: Annsingen

ÄLSKAR när denna tid kommer och man får påta i jorden och se hur de växer!:)

Postat av: Anna

Instämmer med ovanstående :)

2008-04-25 @ 08:30:33
Postat av: maskroser

hej på dej jaså du ska hålla igen du som är så liten men man vill ju vara så man trivs så lycka till och du min man han är som din man gillar att vara ute i landen det gör ej jag jag solar hihi kramis

2008-04-25 @ 08:38:36
Postat av: jayne

Hej
Ja du... vi bodde i lägenhet innan.. i hela vårt liv... för tre år sedan flyttade vi till hus och stormtrivs alla!! Ok...inte alltid så kul att rensa ogräs.. INTE alls kul, men det är kul när man får plantera och njuta av sina lökar och fröer!! men allt har sina för- och nackdelar!!!!
Växthus.. jag är på jakt efter växthus....
Ha nu en bra, nyttig dag!!!
kram

2008-04-25 @ 08:46:09
URL: http://jayne.blogg.se
Postat av: Vonny!

Jag har ingen trädgår, men älskar att odla grönsaker. Jag köper tomatplantor och har i krukor på uteplatsen. Så brukar det bli några kryddor i en kruka också.

2008-04-25 @ 09:34:24
URL: http://vardaghosmig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback