Skåning?

detta har jag lånat av min dotter =) Love you baby.......

Du vet att du är skåning när
  • han/hon inte är fräsch utan grann!
  • du inte struntar i något utan bangar något!
  • du har skallebank och inte huvudvärk.
  • du beställer en "cocka" i stället för en "cola".
  • du vet att mög kan ersätta i princip vilket ord som helst när saker inte riktigt går som du har tänkt.
  • du inte kastar, du hottar liten boll.
  • du kallar andra eller själv blivit kallad snäckan.
  • du inte säger groggvirke, du säger blannevann.
  • du vet att lättmjölk är röd, mellanmjölk blå och standardmjölk orange.
  • du grinar och flabbar.
  • du kommer ihåg de två jular i ditt liv då det varit snö, eller kommer ihåg och kommer ihåg, du har svaga minnen av en tomte och lite snö, eller?
  • derby innefattar två av följande lag Malmö FF, Helsingborgs IF, Trelleborgs FF. du hejar på HIF/MFF och ger dig aldrig i en diskussion mot någon som hejar på det andra laget. När du däremot träffar någon som inte hejar på HIF/MFF, men som klankar ner på motståndarlaget så försvarar du dem, fast du naturligtvis aldrig skulle erkänna det för din ärkefiende.
  •  Hipp Hipp, är det roligaste du någonsin sett på TV.
  • Tomelilla, Skurup, Höör och Klippan är lika självklara i din värld som London och Paris.
  • röv inte alls är något vulgärt.
  • "räligt" bara är din synonym för något som är fult, otäckt eller äckligt.
  • "balle" är en del av rumpan.
  • du känner dig hemma var som helst i världen bara någon pratar skånska.
  • du, eller nån du känner, eller någon som du känner, känner, känner Peps.
  • du aldrig har tråkigt - men ibland har du tradigt och då läser du det här.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

God morgon!

Hoppas du känner dig lite gladare i dag.



Kran vännen!

Postat av: Lotta

Hej vännen det här tyckte jag var rolig läsning, när jag läste om färgen på mjölkförpackningarna tänkte jag bara...Åh guuud så fel hon har ...och vad balle är...Den sitter på andra sidan... hahaha

Många kramar till dig

2008-12-01 @ 11:17:24
URL: http://lottsfi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det här måste jag visa min skånepåg till vän,skitkul helt enkelt!

2008-12-01 @ 19:53:22
URL: http://thedevilwears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback