färdigläst...

image1970


Nu har jag läst klart en av böckerna jag köpte........ "Nördsyndromet" heter den och är skriven av Inger Jalakas. Den tar upp aspergers syndrom och andra autismspektrumstörningar. Den var lättläst och informativ tycker jag men det vill till att min virriga hjärna läser den igen =) Men det som är bra med den är att det är uppdelat i kapitel med tydliga "namn" så man kan gå tillbaka och läsa bara det man tycker man behöver....... Nu ska jag bara få maken att läsa den också. Han har odiagnosticerad dyslexi och har svårt att läsa böcker men jag tror att den kan vara lätt för honom att läsa just tack vare att det går att läsa bara det som är nödvändigt för honom att kunna. B.l.a. råd för föräldrar och beskrivningar på hur man är och fungerar med asperger. Är man intresserad av ämnet så rekomenderar jag boken.....

Kommentarer
Postat av: babla på

hallo och tack
den boken ska jag läsa när jag har läst ut den jag läser nu ha det bra och jobba inte ihjäll dej på jobbet kramar

Postat av: Åsa.S

Vad bra när man kan hitta hjälp i bra litteratur.
Kram på dej och ha en fin dag!

2008-02-22 @ 10:50:45
URL: http://glansigyta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback