jomen goddag yxskaft....

image2007


Ungefär så känns det när man pratar med läkare =O. Japp, han ringde och han var lika ding som resterande läkare jag stött på. Nämen oj, ja vad kan det vara...... Dina prover visade inget sist du var här..... Nä, tack jag vet. Blir så ilsken...... Jag sa till honom att jag är trött på att bli behandlad som en gnällig kärring. Att de alltid bara undersöker mig på VC och sen avfärdar mig. Vill ju ha en remiss till någon som kan...... I alla fall ska jag få en tid till honom för undersökning..... Precis som om det kan visa något =O. Men när jag kommer dit ska jag prata med honom om mina misstankar....... Det känns jäkligt dumt att ha en egen "diagnos" att komma med, men jag har precis alla symtom på MS. Jag vet att det kan vara mycket annat också men jag vill ju ha en undersökning...... Det började nämligen redan när jag var i tjugoårsåldern..... En dag vaknade jag och kunde inte ta mig ur sängen..... Jag fick krypa in till dottern som då var ett år. Jag kunde inte prata utan bara sluddrade. Det varade i två veckor. Ingen kom fram till något då, bara att det kunde vara biverkningar av värktabletter..... Sen gick det kanske åtta år innan jag började känna av andra märkliga fenomen i kroppen..... Sen har det bara eskalerat med åren...... Blivit sämre och sämre. Men som sagt känns det förbaskat dumt att komma till läkaren och misstänka något så allvarligt =O. Men jag har bestämt mig för att denna gången ska jag ha remiss...... Visst hade det varit bra, även om det inte är det för då vet jag i alla fall. Wish me luck.....=)



Förresten så är det alltid samma sak.... jag råkade säga att jag inte har tid att oroa mig för smärtan. Genast vill de ha det till att jag stressar...... Jamen hallå. Ja jag stressar men inte så. Värken i nacke och axlar kan mycket väl härledas till stress men inte i benen......... För den delen oroar jag mig inte nämnvärt över smärtan. Tycker bara det är så förbaskat jobbigt. Men hur får man de till att förstå det?



Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Min erfarenhet av läkare är att det ogillar när patienten själv kommer med en "diagnos".
Bättre då att lägga fram det så att han tror att det är han som kommer på det. (Du vet så som man får göra med karlar i övrigt också ;)
)
Lycka till i morgon och fortsätt stå på dej! Och anser han fortfarande att det är stress eller "psykosomatiskt" så kräv vidare utredning för att få riktig hjälp med DET då!
Kram på dej!

Postat av: Gabbi

Vet du, jag tänkte på dig igår, när jag läste en folder om MS, du har ju fan alla symtom, men det finns bromsmediciner..STÅ PÅ DIG!!!!!!
Kramen

2008-02-26 @ 10:10:29
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Ullstrumpan

Bra blogg:) Stå på dig när det gäller läkarbesök..för annars står de på dig istället.Läkarna har nog fått direktiv att bli återhållssamma med diverse undersökningar.På sin höjd tas det en sänka.Blev sist SÅ nonchalerad av en hyrläkare här på vår Vårdcentral.Jag hade /har sån hemsk hosta dygnet runt(som kikhosta)men fick ingenting emot det.Det har resulterat i nu att jag har hostat sönder flera revben och har javelusisk värk:( Hade jag fått nån slags antibiotika så hade det kunnat hindrats.Jag har KOL och varje infektion jag drar på mig gör att den förvärras.Med det här vill jag säga:STÅ PÅ DIG.Mvh/Ulla

2008-02-26 @ 12:05:15
Postat av: christel

Jag blir såååå trött på dessa vårdcentrals läkare...
Det e din fulla rätt och KRÄVA en utredning...Det e DIG det gäller o ingen annan...Skulle det visa sig att dom nu har fel så det enda du får höra e att det kunde vi inte ana oss till o då e det så dags...Gör som jag när du kämpar....Tänk att det e något av dina barn du kräver rätten för...då brukar man ge sig fanken på att dom ska lyssna men gäller det en själv så e man from som ett lamm, tycker inte att det e lika viktigt....Strunt i vad andra tycker o nämn din "diagnos" säg till att du vill utredas så att du nån gång kan släppa tanken på MS, annars kommer det o finnas i ditt huvud alltid som en extra belastning....GE DIG INTE...Kram på dig Christel

2008-02-26 @ 16:21:29
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback