boktips....

För en del år sedan skrev jag upp vilka böcker jag läste och vad jag tyckte om dem. Hittade anteckningsboken när vi flyttade och tänkte nu att jag skulle ge lite tips till er som gillar att läsa. Kanske inte alla finns att köpa men då har säkert biblioteket dem.

image1572


av: Patricia Cornwell.
Skriver mycket bra böcker om rättsläkaren Kay Scarpetta.
"Dödlig smitta"
"Offer utan namn"
" Den osynliga"
" Indicier"
" Eldens öga"
" Sista utvägen"

av: Catherine Ryan Hyde.
" Skicka vidare"
Om en pojke som förändrar världen
genom att skicka vidare goda gärningar.

av: Gitta Sereny
" Fallet Mary Bell"
Om barn som mördar barn, verklighetsbaserat
" Ohörda rop"
Fortsättning av Mary Bell..... Hur hennes framtid blev.

av: Kristina Hansen, Bengt-Åke Cras, Agneta Cras
" Bakom stängda dörrar"
Verklighetsbaserat om incest och att vara "pappas fru"

av: Malcolm Bosse
" Tidens fånge"
Om en flicka på 1300-talet.


Fortsättning följer senare......

Kommentarer
Postat av: ejmis

Boktips gillar jag! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback