gymnasieansökan....

image1599


Det tog visst inte såå lång tid idag...... Nu är jag hemma igen och hinner koppla av innan jobb.
Fy, vad jobbigt det är med gymnasievalet denna gången...... När dottern skulle söka visste hon för det första ungefär vad hon ville plus att hon hade sina betyg i kärnämnena. Men sonen är så osäker på vad han vill..... Än är det bygg och än är det el och däremellan något med data. Största problemet är ju bara att han inte lyckats få betyg i svenska och engelska. Vi kämpar förstås på och målet är att han får betyg i vår. Men man vet ju aldrig........ Så det var det vi kollade på idag..........Alternativ till vanligt gymnasium. IV-programmet, fast i en bättre tappning. Man läser inte bara kärnämnena utan man integreras lite med vanliga programmen. Men min förhoppning är ju att han klarar sig in på ett vanligt gymnasieprogram. Ansökan ska vara sänd senast fredag nästa vecka så vi får väl sätta oss ner han och jag och verkligen komma fram till vad han vill söka.

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Ja, det är jättesvårt när de inte ve vad de vill!
Min grabb har då (verkar det som) till slut bestämt sig för el.
Lycka till!

Postat av: Gabbi

Det va ett jäkla bestyr när min son skulle bestämma sig, en de ena, en de andra, men till slut så valde han IT, vilket han trivs med..Hoppas verkligen att han får ihop sina 160 p nu ivår, de blir ju så mkt lättare för honom då!!
Kramen

2008-01-21 @ 11:38:14
URL: http://www.mamsen71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback