Nu har det gått för långt...



Men alltså... Nu vill socialstyrelsen registrera alla barns vikt och längd för att hålla koll på övervikten.... men hallå!!!! Helt otroligt alltså... Ska de inte bestämma sig för också att de lika bra kan äga alla barn??? Jag tycker det gått för långt med vikthetsen i Sverige..... Detta med att BVC är så snabba nuförtiden med att anmärka på om ett barn är minsta lilla överviktig. Min stora son var väldigt rultig som liten men idag är han mager som en skrika..... Då skulle de alltså sagt till mig om det på BVC om det var idag..... Nä, någon måtta får det vara. Men som en liten parentes vill jag säga att visst är det inte bra att vara överviktig men det måste finnas andra sätt att lösa det på..... Angående socialstyrelsens förslag så sa datainspektionen nej till det med motiveringen att det skulle vara integritetskränkande.... Tack och lov.

Läs mer
här



Kommentarer
Postat av: Sessan ❤

Det är sjukt & jag frykter det bidrar till flera ät störningar!



Puss

Postat av: linda

Tror också det ökar ätstörningarna i vårt samhälle..registrera barnens vikt så..nä, ngn motta måste det va!

2008-07-01 @ 15:47:13
URL: http://fetmaoperation.blogg.se/
Postat av: jayne

ja du...vi hade problem med att min äldste son var för smal... han skulle gå upp till varje pris... han skulle äta fett och jag vet inte allt.. Han är fortfarand smal...äter chips, dipp och dricker gärna läsk.. men.. ändå smal... så...



Kram

2008-07-01 @ 20:02:54
URL: http://jayne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback