Tydlig....otydlig ?

Nu ska jag berätta en sak.....
Idag har jag gjort två inlägg som inte är likt mig..... Jag är en försiktig general och är alltid rädd att någon ska ta illa upp. Jag har lärt känna mina bloggvänner väldigt väl.... Jag lägger allt på minnet om hur ni är och ofta vad ni gör eller ska..... Detta gör att jag väldigt ofta inte gör några inlägg som kan tolkas som kritik mot er eller mot någon annan. Fegt....Ja, jag är feg. Bara att konstatera. Men jag är stolt över mig själv idag... Att jag faktiskt skrev det =). Skriven text är ofta svårtolkad... Vad menar människan egentligen?
Vad jag mest vill ha sagt är att även om jag har mina åsikter om saker och ting så är jag väldigt flexibel också... Jag är en människa som har väldigt lätt för att sätta sig in i hur andra tänker och känner... Och jag fördömer ofta ingen för att de tänker annorlunda än mig. Eller jag kanske ska säga så här.... Jag kan fördöma folk för deras åsikter vid första tanken, men om jag sen tänker efter lite så kan jag mycket väl förstå varför någon tycker och tänker som hon/han gör.....
Som vanligt blev detta lite svammel från min sida... Hjärnan fungerar ofta inte som jag vill och orden kommer lite hur som helst. Det viktiga med detta var att alla ska veta att jag är en fegis och att jag gillar er =)

Kommentarer
Postat av: Annica

Hi hi!

GULLIGT!

En balans mellan egen vald ensamhet och önskad tvåsamhet/flersamhet skulle ju vara det optimala. Som en balans skulle vara mellan allt här i livet. Men som säkert du också fått lära dig den hårda vägen så är ju inte livet alltid så enkelt.. ;-)

Nu ska jag laga mat. En balans mellan enkelt/snabbt/gott/billigt/nyttigt verkar vara totalt omöjligt! ;-)

Postat av: Pia

jag känner ju dig inte men läser din blogg regelbundet och upplever dig väl inte som feg, ditt förra inlägg tycker jag var jättebra och tänkvärt. Detta är ju din blogg, du ska ju skriva vad du vill på den utan att fundera över om någon eventuellt tar illa vid sig. Många bloggar går oftast ut på att ständigt hålla med bloggägaren, någonstans söker man hela tiden bekräftelse eller kolla upp "vilket håll vinden blåset åt" Att skriva om sina egna funderingar kring hur olika vi människor lever och prioriterar saker i vardagen är väl bra, man kan ju då se olikheterna och olika förutsättningar vi har.



det handlar inte om avundsjuka utan helt enkelt att det faktiskt ser olika ut och att vi har olika intressen här i världen. Som sagt va, ett jättebra inlägg. Du lär få många medhållskommentarer ;)För även om vissa lever för stunden så håller man med iallafall. Ha en fortsatt bra Tänkardag.

2008-07-16 @ 14:51:11
URL: http://zanahoria.blogg.se/
Postat av: Ann

Men lilla hjärtat du behöver INTE förklara dej till mej:)) Var ganska trevligt att känna sej träffad genom ett inlägg faktiskt! Jag vet ju vad jag har och vet jag är trygg och nöjd med mitt liv:))

Love U!

2008-07-16 @ 14:57:48
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Satu

Åh snälla gumman,du behöver inte förklara dig eller försvara dig varför du skriver saker el så... det är din blogg.Jag tycker inte du är feg... du skriver ju en hel del här! Faktum är att det skrivna ordet inbland kan vara så mkt mer klokare eller mer förstårbart tycker jag iaf. En del tenderar att inte klara av att prata om sånt istället och då är det skrivna ordet mkt mkt bättre..



2008-07-16 @ 14:57:54
URL: http://satuelisa.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Hahaha, du är ju för söt!!!

2008-07-16 @ 15:50:08
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Åsa

Dina två inlägg var jättebra!!! Har själv gått och funderat på det du skrev om under en längre tid.



Vissa männsikor får panik om de måste gå hemma och inte göra något särskilt en dag. Tror att det är ett litet samhällsproblem nu för tiden. Fler och fler människor "går in i väggen". Och det är kanske inte så konstigt. De kan ju inte den ädla konsten att bara vara. Det är någonting som jag vill lära mina barn i alla fall. Man kan inte alltid ha roligt eller bli sysselsatt. (Tyvärr har inte de fattat det än. Men det kommer.... ;-) )



Angående bloggar så gör man den ju i första hand för sin egen skull. Inte alla kanske, men en del. Har tittat igenom en del av de bloggar som är på den aktiva listan. Inte är det många som är något särskilt speciella precis. Letar efter läsvärda bloggar på annat håll. Tycker om bloggar som ställer saker och ting på sin spets och kan argumentera för det de skriver. De som vågar gå lite mot mängden... Det finns tillräckligt många bloggar som visar dagens shopping eller outfit. Det är därför jag tycker om din sida! :-)

2008-07-16 @ 17:52:14
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Åsa

Angående bloggar förresten...

Såg du inte sidan som helt plötsligt kom upp som nr 1 på den aktiva listan igår. En 16-årig tjej som ville visa hur lätt det är att komma in på listan. Hon har också hon ställt sig de frågor som du precis skrev i dina inlägg.

http://oneonetwo.blogg.se/

2008-07-16 @ 18:00:58
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Camilliondollar Baby

Men gumman då, du ska inte be om ursäkt, för att du skriver vad du tycker. Kan inte tänka mig, att någon skulle ta illa upp. Det är ju din blogg och du får skriva precis vad DU vill.



Kram

2008-07-16 @ 20:11:10
URL: http://blogglosacamilla.blogg.se/
Postat av: Helena

Bra skrivet tycker jag. Jag tror att det är många som har såna tankar som du har. I längden ger inte konsumtion någon större tillfredställelse. Denna semester har vi valt att vara hemma vilket är skönt men gör också att man funderar över precis det som du skriver. Vad är viktigt i livet?

2008-07-17 @ 13:34:16
URL: http://gutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback