Kväller.....


Det blev en riktigt god middag måste jag säga..... Tog bara lite mindre röd curry än man skulle eftersom jag har svårt för starka smaker..... men oj, vad krämigt det blev =) Nu dricker jag efter maten kaffet sen ska maken och jag ut på en go promenad i det vackra vädret....

Recept på maten :



Kycklinggryta thai

Kokosmjölk och röd curry ger god thaismak på det här receptet på kycklinggryta. 


Tid: 30 minuter

4 portioner

Du behöver:
4 kycklingfiléer
1 röd eller gul lök
200 g champinjoner
1 burk (400 g) kokosmjölk
1 msk röd currypasta
2 msk kycklingfond

Gör så här:
Skär kycklingfiléerna i mindre bitar. Hetta upp en stekpanna med lite matfett.

Stek köttet i omgångar i några minuter så att köttet får lite färg. Lägg över på ett fat.

Hacka lök och skiva champinjoner. Stek lök och champinjoner i lite matfett ca 5 min tills vätskan kokat in.

Lägg över köttet och häll på kokosmjölk, röd curry och kycklingfond. Rör om och låt puttra ca 10 minuter. Smaka av!

Strö över lite idealmjöl om du vill ha lite tjockare sås. Låt koka någon minut.


Servera med kokt ris och grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback