dagen d.....

image2375


Eller något liknande. Japp, då var den dagen här då lillkillen ska få "domen". Han vill ju helst inte ha ADHD och det är väl förståeligt...... Tyvärr är det ju så att i deras värld är detta ett tecken på att man är dum i huvudet och det är inte klokt...... Jag blir så förbaskad på det tankesättet. Jag pratar mycket med mina barn och de vet att så är inte fallet men säg den tonåring som inte i första hand lyssnar på vad jämnåriga säger. Och nu är det så att för tonåringar är Damp, ADHD, autism m.m. skällsord =O Har man det ja då kan man gå och dra något gammalt över sig. Då är man nörd....... Stora sonen vill ju inte att någon i skolan (kamrater) får reda på hans diagnos så inte ens lillebror har fått reda på det för att han inte ska råka försäga sig..... Det tycker jag är tråkigt för det hade nog varit bra om han visste och kunde sätta sig in i problematiken också, men samtidigt tycker jag det är viktigt att respektera storkillen.... Han slutar nian till sommaren så jag har planerat att ta upp saken med lillkillen då.
Tillbaka till lillen då och diagnos eller inte..... Vi har som sagt diskuterat för och nackdelar med att ha en diagnos och att inte ha det och har väl inte direkt kommit fram till något utan vi väntar och ser =)

Kommentarer
Postat av: Annsingen

Hoppas allt går bra idag! Skickar lite styrkekramar!

Postat av: Emma

håller absolut med dig...det har verkligen blivit ett skällsord dumt nog..var har du hittat den söta tecknade kille?

2008-03-28 @ 07:50:37
URL: http://petersson84.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Tråkigt det där, att det blivit som ett skällsord... för det hade verkligen underlättat för alla med de diagnoserna om de kunnat vara öppna med det! Hoppas allt går bra!

2008-03-28 @ 09:22:36
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Mira

Stackars storkillen! Håller med om att det skulle underlättat med att informera på skolan, men samtidigt får man ju acceptera hans önskemål samt vilja. Kanske han resonerar annorlunda när det "lagt sig"?

Stor kram till er allihopa! Liten som stor.

2008-03-28 @ 10:15:33
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Christel

Tro mig, det är en stor fördel att ha ett papper på funktionshindet, i detta fallet då adhd. Sen när det är dags för yrke eller annat "hjälper" den till och Af måste hjälpa till på ett helt annat sätt än vad de gör med andra ungdomar.
Ha de

2008-03-28 @ 13:03:23
URL: http://kottenliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback