god morgon måndag.....

image2239



Sovmorgon bidde det idag....... Har suttit och uppdaterat mig i nyhetsvärlden och nu har jag en klump i halsen.... Fy... Bara eländes elände =(. Varför är man så dum att man läser det så tidigt för? Blir uppriktigt irriterad när jag läser om en 
sjuttonåring  som är på väg utför i livet och som SOC bara skiter i.... Vad är det för värld vi lever i ? Det är kanske inte så konstigt att det sker så mycket våld bland ungdomar när de som finns för att hjälpa inte gör ett dugg..... Bara låter det ske.... Alltså, är det meningen att grabben ska slå ihjäl någon först? Vad f*n har hänt med att  förebygga? Jag tycker att det är dags att avskaffa SOC..... De gör inte ett dugg för att hjälpa den lilla människan. Jag tror att de numera bara finns till för att en bunke människor ska ha sina jobb och de får lön för att antingen sitta på häcken och säga nej eller för att omhänderta barn som inte far illa....... Ja, jag är oerhört irriterad på SOC..... Man hör allt som oftast att de inte hjälper när folk behöver det. Jag har själv också erfarenhet av det...... Skitförvaltning =(

Ja, ett väldigt negativt inlägg så här på morgonkvisten..... Men fy vad jag blir arg.




Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med dig helt och fullt.
Soc verkar vara en skara människor som är på fel plats och inte bryr sig...

Postat av: Ch.

Det är oförståelig. Spåren efter de sociala myndigheterna i Sverige förskräcker onekligen sedan årtionden tillbaka. Och inte har det blivit bättre. Socialen skulle kanske tänka på att skaffa en PR-verksamhet alternativt försöka prioritera på något sätt. Sen kan man ju någonstans tycka att det är fel att man överhuvudtaget ska behöva ropa på denna tvivelaktiga institution titt som tätt. Heder åt denna syster som säger ifrån i alla fall!

2008-03-18 @ 07:08:57
URL: http://blottenlogg2.blogspot.com/
Postat av: Gunilla Radu

Jag har varit med om exakt samma sak med min son. Kristoffers syster: Kontakta mig genom mail eller mobil!! Jag lovar att ställa upp o försöka hjälpa. Det finns en hel del man kan göra, men det gäller att veta vad, för att tvinga socialen att omhänderta.

2008-03-18 @ 09:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback