obotlig optimist....

image2205



Jag hamnade igår på en blogg där någon skrivit att man inte kan vara positiv hela tiden när allt man gör går åt he**ete hela tiden.......
Det fick mig att tänka efter lite...... Jag har haft ett år nu som jag inte önskar ens min värsta fiende...... Ett år då verkligen allt hemskt har hänt, både självförvållat och inte...... Jag hade kunnat deppa ihop totalt och skyllt på det som hänt, men den tanken finns inte i min värld...... Jag tycker det är ett genomgående tema bland dagens ungdomar.... Om inte allt flyter på och varje minut är fylld av lycka, ja då deppar man ihop och allt är nattsvart. Jag har livssynen att något fint alltid väntar bakom hörnet =). Ta vara på de små guldkornen i din vardag...... Det kan vara ett vänligt ord från en okänd människa eller dina barns skratt =). Det finns så mycket fint där ute att ta vara på....
Det är möjligt att jag är en obotlig optimist men det är jag gladeligen....... Det må verka som om mitt liv mest är elände och att jag inte ser allt bra.... Men det är mitt sätt att använda bloggen på. Jag skriver om eländet här och sen gråter jag en skvätt och sen går jag ut i verkligheten med ett leende på läpparna =D




Kommentarer
Postat av: Gabbi

Låter härligt :)!!
Keep up the good work!!
Kram

Postat av: sessan

& det är bara så man överlever skatten när det är mycket, tror jag.
Har man väldigt mycket & barn att följa upp kan man inte dyrka sina sorger & deppa ihop för minsta lilla sak.
Jag är som du & när jag misströstar så låter jag mig göra det något sekund så föds hoppet om att skiten skall föda något positivt.

Ja se där du blev trea i inlägget yuuhuuu.... vil du jag skall översätta till svenska eller??

Njut dagen min ängel
puss

2008-03-14 @ 07:42:13
URL: http://www.sessanochprinsessans.blogg.se
Postat av: ejmis

STOR KRAM till dig min vän!
Du är starkare än dom flesta!

2008-03-14 @ 08:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback