tankspridd?




10 saker som tyder på att du är en tankspridd förälder

image2277


  1. Polisen ringer på din dörr och frågar om ditt visakort är stulet och visar dig ett kvitto undertecknat med "mamma"/"pappa".
  2. Du vaknar mitt i natten helt kallsvettig för att du drömde att du hade glömt lämna ditt barn på dagis.
  3. Du köper blöjor och kommer på att ditt barn är blöjfritt sedan 2 år tillbaka.
  4. Du kommer på dig själv med att jollra med din fyraåring.
  5. Du är ute på puben, en jättesnygg kille/tjej som är något äldre än dig kommer fram till dig och du sträcker fram handen och presenterar dig själv som "mamma"/"pappa".
  6. 1 år efter att ditt barn slutat med välling skriver du fortfarande "välling" med stora bokstäver på inköpslistan.
  7. Du är barnledig och ska med bussen hem, du springer till bussen för att den ska stå kvar en stund, sedan vänder du dig om och skriker "skynda dig nu älskling, bussen kan inte stå och vänta hela dagen!", och inser att du är barnledig och suckar djupt.
  8. Du packar ner blöjor, nappflaska och en burk med vällingpulver när du och tjejkompisarna bestämt sig för att vara barnlediga och ta en fika på stan.
  9. Du kommer på dig själv med att sjunga vaggvisor för att du ska somna/läser en godnattsaga för din kille/tjej via telefon när han/hon är ute med sina kompisar och festar.
  10. Du lägger dig ner i affären och sparkar och skriker när du inte får som du vill.


Lånad
här


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Haha...

Kram

Postat av: Jayne

Ha ha ha ha.... det där sista---lägga sig och skrika hade varit kul. Speciellt om tonåringarna är med. I julas önskade jag mig ett par Miss Kitty strumpor, sa till barnen SÅNA här önskar jag mig... dagarna gick. De kom hem med ett platt paket... (BOK). Varpå jag sa... men..mina strumpor... surade på skoj..
När vi sedan var på HM så sa jag igen..SÅNA här... hör ni SÅNA här...
De vågade inget annat... jag fick dem.. ha ha ha...så steget till att lägga sig och skrika är kanske inte så långt..ändå?? hm....

2008-03-19 @ 22:58:04
URL: http://jayne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback