"Nu får det vara nog"......



Vecko Revyn
kör just nu en kampanj för att förändra synen på våldtäkt......

  • Endast var femte våldtagen tjej polisanmäler våldtäkten. Den största anledningen? Hon är rädd för att inte bli trodd    eller tagen på allvar.

  • Av de tjejer som faktiskt anmält en våldtäkt upplever många att polis och/eller åklagare agerat oförstående, dumförklarande eller anklagande inför hennes historia.

  • 42% av våldtäktsanmälningarna lades ner direkt, utan åtal.

  • Hjälp till att göra skillnad genom att skriva på nu........

    Just nu har 6561 personer skrivit under och jag är en av dem..... Kanske gör det ingen nytta men jag visar i alla fall att jag tar ställning.......



    Kommentarer
    Postat av: ejmis

    Klart jag skriver på!!!


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback