Orkar inte....



En skitmorgon i ordets rätta bemärkelse...... Glöm snacket om att jag skulle vara en bra mamma. Idag tog min ork slut.... Med ont och kraftlöst i både armar och ben har jag flängt runt här och försökt fixa killarnas gympapåsar och samtidigt väcka dem..... Men till sist bara flödade tårarna..... Jag orkar inte mer. Och nu har jag givetvis givit mina killar dåligt samvete för att de fått mamma att gråta.... Skitmamma. Men jag orkar helt enkelt inte mer och jag vet ingen lösning på detta.... Jag får förbjudna tankar om att skicka iväg dem.... Mår skitdåligt. Bara gråter och gråter och nu är det för att jag var dum...... Det är ju dumt att gråta inför dem..... Jag är också förbaskat trött på denna kraftlöshet. Benen viker sig lite när jag går..... Äh, skit samma......



Kommentarer
Postat av: Gabbi

Nämen gumman!!!

Håll ut!!

Om lite mindre än 2 veckor, ska du få massor av energikickar av mig å Åsa!!!

kramar



Å du...tänk nu tanken en gång till ;) Visst fan kan du tänka dig att dela lakan med Fredde el Matte?

Postat av: sessan

Vet du hjärtat, du är INGEN skit mamma!!

Du är en vanlig mamma som har två killar med speciella behov & din morgon var helt normal för alla oss som har barn i din situation.



Du har lov att gråta & du har lov att visa barnen att du är sliten & lei dig! Dom är inte så små längre att dom inte fattar situationen.



Jag var en robot när det stog på som värst med min kille & vet du, hans läkare befallde mig att bli "MAMMA" med allt var det innebar.

Gråta & visa att det var tufft & såååååå förklara hur & varför.



Jag vet att samvetet kvider i ditt hjärta, men tvätta samvetet lite nu & tänk på hur du hjälper dem & stöttar dem.



När dom inte vill gå upp & när dom har oönskat uppförande måste du reagera, det är bara kosekvenser som fungerar på dessa barn. Att mamma blir ledsen är en konsekvens av att inte bli hörd som dom förstår, dom blir ledsna när dom inte blir hörda & sett.

Förklara detta när dom kommer hem, skrapa det inte under mattan.



Förbjudna tankar har alla bara inte alla är så modiga att nämna det!



Stora kramar hjärtat & upp med humöret igen.

Du är bara en mamma!! Ingen pedagog eller doktor.



Puss på kinden



2008-05-19 @ 08:50:19
URL: http://www.sessanochprinsessan.com
Postat av: Ann

Men hjärtat!

Man får gråta! Man får känna att man inte orkar!

Man får visa känslor!

Du ÄR ändå deras bästaste mamma!

Och du ÄR en jättefin person!

KRAM!

2008-05-19 @ 09:14:26
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja jag såg det jag också...underligt!

2008-05-19 @ 09:21:59
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: Åsa.S

Det är inte alls fel att visa för barnen att orken tar slut! Det är bara bra, de måste ju se att man som mamma inte bara orkar och orkar allt. Då hade du ju varit omänsklig!

Kram!!!!

2008-05-19 @ 13:15:53
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: ejmis

Du är ingen dålig mamma för att du gråter och inte orkar alla dagar. Klart att du måste få ha sämre dagar du också, du är ju tack och lov ingen robot utan en helt fantastisk mamma som ibland måste få pysa och gråta av dig. Det vore konstigare om du aldrig "pös". Skickar en styrkekram!

2008-05-19 @ 17:51:16
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback