Jag sa ju det....



Detta
har jag hävdat i många år..... Nu finns det forskning som säger det samma.

Att lite smuts bara är bra för immunförsvaret..... Vad jag inte förstår är ju att det behövs forskning på området. Titta på vaccin.... Det är ju smittämnet som tillförs kroppen för att skapa egen motståndskraft mot det. Samma måste ju gälla bakterier och smuts.
Jag har många gånger stört mig på framförallt Linda Skugge som förespråkar klinisk renhet =O Hennes barn kan inte ha mycket till immunförsvar...... Fast i artikeln säger hon att hon inte har kliniskt rent.. Yeah right =O

Jag måste ju även säga det att jag inte tror att detta gäller alla.... Självklart kan allergier komma ändå. Vissa barn är helt enkelt känsligare än andra =)

Men jag har alltid levt efter devisen att lite smuts i hörnen dör man inte av =) Bara det inte blir ohygieniskt........
Mina barn har i stort sett aldrig varit sjuka... När de gick på dagis alla tre så fick jag vara hemma max tre gånger om året för att de var sjuka och vissa år inte alls......

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har så rätt så ;)

2008-09-27 @ 18:24:28
Postat av: Lotta

Jag håller fullständigt med dig!!! och jag är glad att du skrev det här inlägget om någon annan har en annan åsikt och skriver det till dig så försök å bara "sopa" av dig det

Lördagskramar från mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback