Kväll....



Nyäten och mätt i väntan på kaffet, sitter jag här i mitt rena fina vardagsrum =). Jag är trött och alldeles stel i nacken.... Tror jag ska flirta lite med maken så kan det kanske bli massage i kväll......
Snart ska jag läsa lite kemi med minstingen här... Han har prov i morgon. Tvi vad trist det är med atomer och annat dravel =O. Tycker det fungerar bra med kommunikationen med skolan nu.... De har en assistent som skickar hem läxor varje måndag i en plastficka.... Alltså slipper han komma ihåg böckerna. Men denna veckan blev det nog lite fel..... Fick hem beskedet i måndags om provet i morgon så det var inte många dagar att läsa på.... dessutom har det ju varit andra läxor.  Men i det stora hela fungerar det jättebra och sonen känns lite mer motiverad också........
Måste berätta förresten vad han gjorde igår =) Han ringde själv till ett företag och frågade om prao-plats..... Det tycker jag var jätteduktigt av honom och visar på hur mycket han mognat senaste tiden =) Stolt mamma.....




Kommentarer
Postat av: Mija

Skönt att det går åt rätt håll.. Jag vet så väl hur påfrestande det är när man känner att man "tappar" sina barn åt fel håll...



Det där med läxorna i plastmapp var inte dumt.. Skulle vi behöva här hemma också.. bra ide.



Kram kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback