Insikt...

Godmorgon till en ny vecka.......

Jag sitter här och filosoferar och helt plötsligt slog det mig. Och det gjorde ont ;). Jag ber inte om hjälp....... Jag har alltid trott att jag tigger saker hela tiden..... Att jag bara tar och tar av andra människor eller "får". Men om jag tänker efter så har jag nog aldrig bett om hjälp på riktigt. Jag har t.e.x. sagt i alla år att om jag satt tre barn till världen så får jag väl ta hand om dem med.... Inte begära att någon ska passa dem. Det har ju lett till att jag nästan aldrig varit barnfri. Jag tycker ju också att eftersom jag slösar och har världens sämsta ekonomi så är det en skam att få lite hjälp och därmed har jag väldigt svårt att be om det. Samma sak med mitt mående...... Inte kan jag väl be om hjälp? Jag måste fixa allt själv...... Kontrollfreak =/.
Nåväl..... Det känns bra att ha upptäckt det, även om det gör lite ont. Jag vet ju att jag har svårt att be om hjälp för jag är rädd att få ett nej... Som om jag liksom skulle dö av det......

Men nu är det slutfilosoferat för denna gången. Dags att göra lite nytta. Tänkte städa vidare här hemma, skippade det igår. Sen ska jag jobba eftermiddag/natt.


Kommentarer
Postat av: Lillaviola

Jag har fundeat på samma vinkling som du, men vågade inte skriva ner det. JAg hatar att behöva hjälp. Det är väl därför jag inte gärna ber om det.



Då stupar jag hellre, idiot som man är.

Hoppas du har en bra dag och minns din känsla,men stanna inte kvar om du blir ledsen.



Kramkram

Postat av: Åsa.S

Bra där! =) Se nu till att förverkliga den där insikten också!

2009-05-11 @ 09:59:39
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Anonym

Filosofen filosoferar

2009-05-12 @ 17:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback