En erfarenhet rikare....

Efter många om och men landade jag hos min älskling klockan fem i morse.....


Var med på ett av de där tågen igår.... Som fastnade på Östgötaslätten ;) Det tåget jag satt på var det som blev mest sent igår...14,5 timmar tog resan som vanligtvis tar fyra timmar. Sen hade jag ju ytterligare en bit kvar när jag kom till Sthlm..... det blev nattåg med säng och sen taxi sista biten....Allt så klart bekostat av SJ =)

Blir lite smått irriterad på tidningarna idag.... Massa gnäll och klag från de andra tågen men vårt tåg hörs inget från...Trots att vårt faktiskt var det som satt fast längst. Men det är klart... Vi hade det jättebra ju och då behöver det inte skrivas om det. Ombordpersonalen var fantastisk... Unga skittrevliga killar som skötte sitt jobb med bravur =) Guldstjärna till dem. Gratis mat hela tiden med påfyllning både i Nässjö och Linköping..... Elen var igång i stort sett hela tiden. Så trots att det var skitdrygt att bara sitta där så var det trevlig stämning.

Enda som stör är ju hur de sköter det uppifrån... Fick nya bud hela tiden om hur de skulle lösa det men inget hände.... Till sist blev vi evakuerade över till ett pendeltåg... Lite häftigt att balansera på en stege mellan två tåg =)

Jag har skrivit till SJ idag och berömt deras ombordpersonal...De måste få någon uppmuntran när de gör ett bra jobb.....

Men trots att jag nu är en erfarenhet rikare hoppas jag ju att jag slipper det igen...Hua. Hemresan på måndag får gärna gå smidigt tillväga......
 Nu ska jag ha det bra ett par dagar i alla fall och glömma allt vad tåg heter ;)


Kommentarer
Postat av: LillaNisse

du är snäll du som berättar att du var rätt så nöjd trots förseningarna, nöjd med personalen i alla fall...

Postat av: Åsa

Vad fint att du skickar dem lite "ros"... Annars gnäller ju folk bara mest.



Ha det så bra uppe i norr! <3

2010-12-02 @ 10:35:20
URL: http://secondtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback