God f*ckin jul.....

Känner mig så oerhört ledsen och besviken.....
Min lilla familj har under de senaste 14 åren firat jul själv då det varit jobbigt att fara iväg med tåg... Men vi har alltid sagt att våra respekitve familjer varit välkomna att fira hos oss. En jul var min exmakes föräldrar hos oss men aldrig min familj... Kanske för jobbigt att köra bil 6 mil???
I alla fall så har vi älskat våra jular och jag vet att barnen uppskattat det. Men i år hade jag små funderingar på att fira hoss mamma och ta barnen med... Ringde för ett par vecor sedan och sade det och fick veta att det skulle firas hos min bror. Okej...Det går väl det också.
Idag ringde mamma och sa att tyvärr...Vi 4 får inte plats =O
VAAA.... I min värld gör man inte så mot sin familj!!! Jag hade helt sonika klämt in hur många som helst... "finns det hjärterum så finns det stjärterum". Men tydligen räknas inte jag in i hjärterummet och jag känner mig oerhört ledsen... Jag vet helt enkelt inte riktigt var jag ska bli av...Känner mest för att bara försvinna =/

Knappt man vill skriva ut detta för alla verkar ju ha så fina familjeband....Själv har jag bara lurat mig själv att de finns.....FAN

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nä fy vad trist! Vilken inställning!! =O



Jag har liknande problem... jag jobbar julafton, börjar kl.15.30. Har sagt till mina föräldrar att de är välkomns innan, men de kan inte ge besked, för kan de åka ner till brorsan så gör de hellre det...



Kram på dej!

Postat av: ejmis

Nu blir jag både ledsen och arg när jag läser!!!

Fyra mer eller mindre borde inte spela någon roll.

Jag håller med dig...finns det hjärterum...

Förstår om du blir besviken men jag tror din familj, som inte gör plats för dig och dina barn, är dom som gör den största förlusten.STOR KRAM!!!

2010-12-11 @ 16:59:17
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Du har då all rätt i världen att både vara arg

och känna dig besviken och ledsen!



Det var ett riktigt uselt besked!



Trots att jag lyckligt nog tillhör de som

har en tät kontakt med min familj

kan jag känna ett stort hugg i hjärtat

när jag läser ditt inlägg!!

Förstår inte alls hur man kan säga så,

- tror du att det är din bror som stoppar,

eller någon annan/annat?

Med lite vilja måste det väl gå att ändra sig,

att fira allihopa hos din mamma tex..

Fy, såååååååååååå dåligt gjort!!

Måste kännas förjävligt både för dig och för

dina grabbar!!!!!

Det här behövde ni ju inte nu!



Hoppas du kaxar upp dig lite,

och hittar ett annat (och kanske t o m bättre)

alternativ för julen!

Förbaskade helg att ställa till det!

Det blir så påtagligt med relationer,

ensamhet och allt en sån helg..

Och så ska helst pengar räcka till både hyra

och mat, och dessutom en massa paket och annat

mer eller mindre onödigt skit!

Det är väl inte så förväntan inför julen ska kännas!



(kanske mailar dig senare, sååå himla mycket

jag skulle vilja säga...)



Stora stora långa långa varma kramar till dig vännen!!

2010-12-11 @ 17:03:18
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Anna

Näe fyy sjutton, hur KAN man säga så till nåt av sina barn????

Jag bor trångt men nog fasen skulle jag klämma in mina barn m respektive under en jul....Hallå, men

som någon här redan skrivit, det är deras förlust!



Kram på dig och hoppas ni får en

jättemysig jul ändå..

2010-12-11 @ 18:55:56
URL: http://ionlywish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback