Tokigt...

Jag har nog knasigaste hjärnan i världshistorien.... Vet inte hur ofta det poppar upp bloggmaterial i huvvet som inte bara är av personlig karaktär, men det försvinner alltid snabbare än vinden. Så när jag väl är vid en dator är det inget kul att skriva om... Jag lyckas inte ens gräva i hjärnans djup??? för att hitta det.

Nåväl.... Jag är inte hemma just nu som ni ju vet =) Men är själv hemma ikväll och tar mig lite tid att kika in här. Vill berätta en sak som faktiskt är jättebra. Jag tror jag håller på att ta mig ur mitt stressade tillstånd som varat flera år.... Det har börjat med att jag läst mer och mer i böcker.....



För ett år sedan kunde jag inte läsa en mening för jag mindes inte vad jag läst så jag beslöt mig för att läsa om sagan om isfolket som jag ju läst ett antal gånger förut i rekordfart. Det har gått supersakta...På tio månader har jag lyckats med 30 böcker. Det roliga är att jag de senaste veckorna har läst mer och mer....Jag kan koppla av med boken och bara vara där...



Nu till det som verkligen slog mig....Igår ankom jag ju till Stockholm för att vänta 40 minuter på anslutningståg vidare.....Jag brukar känna mig verkligen stressad och vill bara att tiden går.....Tycker det har varit skitdrygt att vänta. Men igår satte jag mig ner på en bänk i stora hallen och bara var....Tittade på folk och upptäckte ett lugn i mig själv.....Ni anar inte hur stort detta är.......

Håll nu tummarna att fler bitar i mig faller på plats....Jag vill ju också bara njuta av livet ;)

Vilket jag för övrigt ska göra ett par dagar nu...Njuta av livet ;)


Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Känns som vi gjort samma resa, känner mycket väl igen det där med att inte kunna läsa, stressandet och att åter finna ett slags ro...



Ha de nu så mysigt!!

Postat av: Stephie

Vad bra mamma! Jag är väldigt stolt över dig! =) Allt kommer lösa sig, du kommer att vara en mindre stressad människa snart, det är jag säker på! Jag älskar dig <3

2010-06-16 @ 23:40:33
Postat av: Anna

Låter utmärkt..sitta och kolla på folk, fundera lite...precis vad man behöver ibland :)

Pözz på dig...

2010-06-20 @ 01:00:55
URL: http://garanteratglamourfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback