Funderar...

Jag har tankar på att byta efternamn......
När jag skilde mig ville jag ha namnet kvar för att ha anknytning till mina barn.... Men jag känner mer o mer att jag inte vill ha det namnet. Ska prata med barnen om det så de förstår varför.
 
Problemet är väl mest att jag egentligen inte har nåt naturligt eget efternamn :(
Det jag föddes med har jag inte hetat sen jag var kanske fyra år och sen fick jag mammas andra mans efternamn och det hette jag till jag gifte mig men känner att jag inte vill heta det pg.a. ingen heter det som jag har anknytning till. Det har varit tjafs o bråk med en bror och denna före detta styvfar. Oj, vad rörigt det verkar ;)
 
I alla fall funderar jag lite lätt att ta mormors o morfars efternamn.... Lite så där ovanligt. Kommer bli lite konstigt dock för mitt nuvarande och mitt förra efternamn är hiskeligt lika... Skiljer bara 2 bokstäver. Dessutom kommer jag ju att sakna mina initialer....AL Kommer att bli AB...Haha. Inte fy skam att vara ett aktiebolag ;)
 
Äsch... får se hur jag gör

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja, inte är det enkelt det där med efternamn. Jag tog ju makens, men initialerna är jag väl inte heeeelt nöjd med. //Å.L.

Svar: Oj..Hihi... :)
amittilivet


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback