sorg........

image1183


Vi har sorg i huset..........Vi har idag sålt vår hund och det känns som om någon har dött:(.
Vi kunde av flera anledningar inte ha henne kvar.......Flytten till lägenhet, att jag jobbar mer och har väldigt mycket med barnen är ett par orsaker. Så för hennes skull var det bättre att hon kom till någon som har tid och som verkligen älskar hundar.
Jag tycker jättemycket om djur men är ingen överdriven hundälskare....Aldrig att jag trodde att det skulle göra så här ont......Tårarna ligger på lur hela tiden. Barnen är också jätteledsna så det är verkligen sorg här hemma i kväll. Det som tröstar mig är att hon kommit till underbara människor.....Och att vi får lov att träffa henne igen om vi vill.....
Det känns konstigt att hon inte kommer att vara här i morgon bitti när jag stiger upp.......Viftande på svansen och sen liggande under köksbordet, snarkande:).......*snyft*

 

Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Alltid sorgligt när man mister en vän... En stor kram till er allihop!

Postat av: Junitjej

Jag förstår att det måste kännas tomt utan hunden, men ni gjorde samtidigt rätt när ni sålde hunden om ni känner att ni inte har tid för den.

2007-12-04 @ 22:10:45
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Borthy

De blir så viktiga i ens liv, de blir ju kära familjemedlemmar. Klart man saknar om man måste skiljas åt men ni gör ju det för hennes skull och det är en kärlekshandling när ni kände ni inte hade tiden! Kram

2007-12-05 @ 04:56:16
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Gabbi

Lider med er, men som sagt ni gjorde nog det enda rätta! Jag har själv hundar, å fäller en tår bara jag tänker tanken, på att dom en dag inte finns hos mer...
Ha en fin dag!

2007-12-05 @ 06:31:00
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: ejmis

Förstår att det känns jobbigt men ni gjorde helt klart rätt för vovvens skull. Kram!

2007-12-05 @ 09:28:57
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Så sorgligt när du skriver... dina ord träffar hårt.. även här! För jag vet ju... jag kommer antagligen att hamna där också... måsta lämna bort Pontus P! Men jag ska ändå kämpa så länge det går... för precis som hos dig, så är det ju en familjemedlem som lämnar en.. den dagen! Omtanken om den lilla familjemedlemmen, och att han ska få det bättre än man själv har möjlighet att ge just nu... att då välja att lämna bort honom till någon som har den möjligheten...ja, det är väl det vi kallar kärlek!! Ren och vacker kärlek! Att se till någon annan före sig själv..! Och än om det gör ont i en...

Vännen... om jag hade dig här skulle jag ha kramat om dig.. varmt och nära. För din styrka, din självinsikt, ditt mod... och din så så stora kärlek för alla de runt omkring dig..!!

Kramar dig nu... och önskar jag kunde mildra din längtan och saknad!

2007-12-05 @ 12:09:04
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback