kväll....

Då var middagen avklarad för i dag då:) Flintastek och potatissallad satt gott........Nu är bara jag och yngste sonen hemma......Maken stack nyss iväg till en vän för att se fotboll och stora sonen är och fiskar.....Dottern stack redan i går till pojkvännen:) Lugnt är det nu i alla fall.......
Satt och tänkte här innan på mat....Att jag älskar fettranden på kött;) Blir ganska "mobbad" för det här hemma.....Men det är ju i fettet den goda smaken sitter.....Fast jag kan bara äta en liten bit för det är ju så "slemmigt" ibland. Men när jag satt och tänkte på det så kom jag på min absoluta favoritmat......Som jag inte ätit på massa år.....Grisatassar......Mums. Det är nästan bara en massa fett och jag bara älskar det. Minns att mormor alltid gjorde det till mig. Kokta grisatassar som legat i saltlake.......Bara måste göra det en dag....

image437

Kommentarer
Postat av: Blogglösa Camilla

Säger nog nej tack till grisfötter... kram

Postat av: ejmis

Nu håller jag inte med dig....=)

2007-06-06 @ 21:59:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Exilskåning

Endast en sann skåning/skånska äter grisatassar som det heter på skånska. All heder åt dig om bevarar traditionerna. Finn det något godare?

2008-09-09 @ 20:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback