Försäkringskul.....

Att tampas med sitt försäkringsbolag när olyckan har varit framme är en riktig utmaning. Och inte underlättas det hela av att man är fullständigt uppriktig och totalt oskyldig heller...



 
Jag körde ut på vägen, tog en titt på min svärmor, och körde över vägrenen.


Jag körde över en karl, han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut.


Fotgängaren sprang hit och dit över vägen, så jag körde på honom.


För att undvika kollision körde jag på den andra bilen.


Sedan jag kört förbi Hotell Kronan, kommer jag ingenting ihåg tills jag fick syn på Konstapel Johansson.


Tre kvinnor stod och pratade mitt på gatan. Två gick framåt och en gick bakåt, så olyckan var oundviklig.


Vid kollisionstillfället befann jag mig i sittande ställning på Doktor Lindgrens toalett, varför jag inte kunde göra något för att avvärja skadan.


Damen med kundvagnen befann sig över hela parkeringen. Jag var tvungen att väja ett antal gånger innan jag träffade henne.


Den andra bilen kolliderade med min bil utan att innan meddela sina avsikter.


Den andra föraren ändrade sig plötsligt, så det fanns ingenting annat att göra än att köra på honom.


Det fanns en mängd åskådare, men inga vittnen.


Då det ej fanns något tvistemål om vem som skulle köra, fortsatte undertecknad, vilket även herr Rosén gjorde, med sammanstötning som följd.


En fotgängare kolliderade med mej och for under min bil.


Jag kan inte betala reparationskostnaderna, ty jag underhålles av min svärmor, eftersom min hustru dog för tre år sedan.


Jag kastades ur min bil när den körde av vägen, och blev senare upphittad av några kor i ett dike.


Kon gick emot bilen, efteråt fick jag veta att hon inte var riktigt klok.


Lastbilen körde på min bakdel så min fru fick ont i halsen.


Jag körde min lastbil över Västerbron och skadade den kvinnliga mopedisten med en utstående lem.


Jag körde på en lyktstolpe som jag inte blivit varse eftersom den skymdes av några karlar.


Jag girade för att undvika en motorcykel men körde inte desto mindre vidare, varför jag, för att ej åstadkomma ytterligare skadegörelse, körde omkull en lyktstolpe mot en husvägg.


Jag hade köpt plantor hela dagen. När jag närmade mej en korsning dök plötsligt en häck upp och skymde sikten så att jag inte såg den andra bilen.


Jag hade kört bil i 40 år när jag plötsligt råkade somna vid ratten.


Lastvagnen stoppade och jag stoppade, lastvagnen startade och jag startade men så stoppade lastvagnen utan att jag stoppade och då träffades den bakifrån.


Min bil var helt lagligt parkerad då den backade in i den andra bilen.


Min fru har stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem på kvällen fick jag vindrutan och två tänder utslagna.


När jag närmade mej korsning uppenbarade sej plötsligt en skylt där ingen skylt tidigare synts till. Jag lyckades därför inte stanna i tid för att undvika olyckan.


Olyckshändelsen orsakades av att vägen kröktes.


Motparten försökte hinna före. Det gick inte.


Vittnet kallade sig själv för gentleman, men jag tror att det är riktigare att kalla honom för garageföreståndare.


Jag återvände hem, men tog fel på hus och törnade emot ett träd som inte finns på min tomt.



Lånat av :
trivialt nonsens

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hahaha! Jag gillar människan som fick lov att köra över fotgängaren för att han sprang hit och dit över vägen =D
Humor...
/Cissi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback