sol ute, sol inne......

Få se nu hur många soldagar det är kvar denna omgången....Ska visst bli ganska mulet imorgon :( Fy vad det var kallt i morse när jag cyklade till jobb, 4 minus och jag höll sånär på att frysa fingrarna av mig. Men nu är det varmt och gott igen, ordningen återställt för tillfället.
Väntar nu på att få ta mig en god kopp kaffe, det har snart runnit ner. Det ska bli gott.
Igår satt maken och planterade en massa frön i små söta krukor. Det var bla. tomat, majs, tagetes och lite andra fina sommarblommor som senare ska planteras ut i växthuset. Ska bli kul att följa de små liven......De andra åren har det ju blivit väldigt gott resultat, framförallt tagetesen blir gigantiska om man låter de stå ett tag i växthuset innan utplantering. Jag tycker inte att det lockar så mycket i år att pyssla med det......därför lämnar jag gärna över det jobbet till maken. Man tror knappt det är sant att det redan är den tiden på året då det är dags att börja med förkultivering, blir lika överraskad varje år ;)

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback