2007.......BLÄ

image1411



Det värsta som hände oss var egentligen i december 2006..... men det präglade hela 2007 och kommer säkert att fortsätta in på nästa år. Det är inget jag vill gå närmare in på än att det hände dottern något mycket traumatiskt och det var fruktansvärt..... Hon har nu fått diagnosen posttraumatiskt stressyndrom och kanske börjar det bli ljusare. Det var i alla fall mycket turer med detta i början av det nya året och det tog både känslomässigt och ekonomiskt på oss.....
Tiden gick sin gilla gång och saker och ting var både upp och ner...... Sen kom nästa smäll på käften. Vi fick i maj strömmen avstängd..... Där var det sagt=O. Vi hade ingen som helst möjlighet att betala tillbaka allt utan hade behövt betala av det men hade aldrig hunnit det innan vintern så allt var bara kaos...... Ja, vi är oerhört slarviga med ekonomin och har haft på avbetalning tidigare men ej klarat det..... Mycket pga. extrakostnader i dec-jan. Hela denna sommar har vi väl levt i kaos.... Jag tror aldrig jag har gråtit så mycket i hela mitt liv som jag gjort denna sommar..... Tänk er själv.... Fem månader utan el=(. Barnen var verkligen fantastiska....... Att de överhuvuttaget orkade med denna tiden. När vi började närma oss hösten fick jag ju göra något åt min handlingsförlamning jag hamnat i...... Jag måste ju lösa situationen. Jag började ringa runt till hyresvärdar men inget ledigt fanns. Det gick så långt att jag fick anmäla mig själv till socialen.... För barnen kunde väl inte bo i ett iskallt hus heller. Men vad sjutton finns de till för??? Inte är det för att hjälpa i alla fall....... Jag fick noll och ingen hjälp, trots att det började bli riktigt kallt i huset.
Men en dag ringde en ängel....... De hade en ledig lägenhet som egentligen inte är till uthyrning, men de ville hjälpa någon och denna någon råkade vara jag..... Ni anar inte hur detta kändes..... Jag var totalt ärlig från första början om våra skulder och ändå var de beredda att satsa på oss!!!! De tyckte att det kändes rätt.... Bara genom att tala med mig i telefon. När vi var och tittade på lägenheten sa jag också till dem att det var oerhört bråttom då elen var stängd..... Fortfarande ville de ha oss.... Alltså, är dessa männniskor på riktigt?
Vi fick börja flytta in redan veckan efter..... Tack och lov för det för då var temperaturen i huset nere på åtta grader och vi sov fullt påklädda........
Vilken underbar känsla det var med värme och ljus....... Fy vad vi är bortskämda i sverige. Alla borde någon gång känna på det för att uppskatta det vi har......
Jag tror att mina barn är utrustade med en styrka som inte många barn har i sverige idag...... De har verkligen levt på botten men sakta håller vi på att ta oss upp därifrån.
Hela denna historian är fruktansvärt pinsam för mig...... Vuxna människan som inte klarar av sin egen ekonomi. Jag har tyvärr varit för stolt för att söka hjälp tidigare... Men jag behöver ju det.
Hösten och vintern har väl varit något lättare men det har varit tungt ekonomiskt då vi varit tvungna att betala dubbla hyror..... tack och lov är det sista nu.
Nu ser jag fram emot 2008 med tillförsikt.... Vågar inte hoppas för mycket men jag vill att det blir ett fint år. Dottern börjar sakta bli bättre och hon har en underbar pojkvän, sönerna ja..... Diagnoser väntar och jag känner att stora killen börjar mogna till sig. På bara en vecka nu har han blivit mer tonåring och känns mognare så hoppet finns där=) För min egen del önskar jag att jag fick kraft till en alldeles speciell grej men jag tror inte det kommer att hända under det närmsta året....... Jag vill bli singel......... Där var det också sagt. Vet ni hur det känns att få ta hand om precis ALLT själv???? Jag fick ingen hjälp överhuvudtaget att fixa vår situation. Men sen går det bra att skryta om vår fina våning och ta äran åt sig..... Jävla gubbstrutt. Trött är jag på han. Men det får nog bli en senare fråga. Först måste vi försöka lösa våra ekonomiska förehavanden.
Det var mitt skitår i stora drag........ GOTT NYTT ÅR=)


image1412

Kommentarer
Postat av: Anna

Ååå, jag vet inte vad jag ska säga...
Hoppas nästa år blir riktigt mycket bättre.
Jag vet hur det är att leva med ingen ekonomi, har skulder hos kronofogde och utmätning på lönen.
Barnen är dem som håller mig uppe, och dem är underbara, kräver inget för dem vet att ekonomi är kass.
Jag hoppas du orkar ta dig ur din relation efter det kommer du märka att man på något sätt växer sig starkare, det är ingen omkring en som suger energi av en...
Lycka till..

Postat av: Borthy

Jättefint och bra skrivet! Vilken sammanfattning! Nu är korten på bordet och jag tror faktiskt bara du får stöd av de som läser detta.
Inget du ska skämmas för, du har ju fixat det!
Jag visste ju det här redan och jag tycker du är kanonstark!
Jag förstår att du är arg på din make. Ta det lite soft nu, försök att hämta kraft, hämta andan och känn sedan efter ordentligt vad du vill.

Jag är jätteglad att du skrivt ur dig det här. Jag läser hellre om ditt sanna liv och dina känslor här i bloggen, då kan man ju få möjligheten att vara ett stöd!
Nu önskar jag dig ett jäkligt mycket bättre år än 2007, gott nytt år till dig 2008! Kram

2008-01-01 @ 01:49:20
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Maggan

Kära A!
Vad du har varit duktig och stark som vänt situationen. Jag förstår nu vad du måste ha lidit. Ta en dag i sänder nu och njut av det du har idag.
Önskar Dig en kanonår 2008! Kram!

2008-01-01 @ 08:51:49
URL: http://margaretaswenson.spaces.live.com
Postat av: Åsa.S

Jag hade på känn att det var något sådant... har lite gått att läsa mellan raderna. Starkt gjort att först be om hjälp och fixa upp saker och ting, och sen berätta allt här.
Hoppas du får ett bra 2008 och att du får kraft att ta tag i saker du vill.
KRAM!!!

2008-01-01 @ 13:24:49
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: mia dh

Modigt och tack för att du delade med dig. 2008 kan bara bli bättre, god fortsättning och många kramar.

2008-01-01 @ 14:00:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Carina

Gissar att det känns bättre bara av att
få skriva av sig lite, starkt gjort av dig!
Önskar dig ett Gott Nytt 2008!
Carina :-)

2008-01-01 @ 16:30:52
URL: http://skalet2001.blogg.se
Postat av: ejmis

Tack min vän för att du delar med dig!!
Vad stark du är!! Att du har fixat allt detta själv är verkligen starkt gjort. Nu hoppas vi på ett bra 2008.
STOR KRAM!!!

2008-01-01 @ 17:28:41
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mira

Herregud vad starkt av dig att dela med dig av detta.
Nu kan det verkligen bara bli bättre!!
God Fortsättning och ett underbart 2008 tillönskas dig och de dina.
Bamsekram

2008-01-01 @ 17:55:44
URL: http://husfrun.blogg.se
Postat av: Elisabeth

DU ÄR DEN MODIGASTE MÄNNISKA JAG KÄNNER!!!

Du har all all min respekt... för bara en människa med verkligt mod vågar berätta om de gånger man inte fixar det så himla bra!

Du vågar att vara.... människa!!

Varm kram...

2008-01-02 @ 04:09:23
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Gabbi

Vilket mod!! Har förstått att det varit något sånt, man har ju kunnat läsa lite mellan raderna!! Va skönt att de e på väg att ordnas upp!! Man får ta en dag i taget!! Å viktigast av allt, ALDRIG tappa hoppet!!
Stora kramar!! Nu e de 2008, å vi ska banne mig göra det bästa utav det!!!
Ha det fint, vännen!! Vi finns här för dig, ALLTID!!

2008-01-02 @ 06:52:55
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Mija

Styrkekramar till dig A.
Och vet du.. Jag tror att du, liksom jag, ser ljuset i tunneln :)

Kärlek!

2008-01-02 @ 15:39:31
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Satu

ÅÅÅh vad modigt att skriva om det.
Har själv erfarenhet av ekonomin i botten. Men på grund av köpberoende.
Och vilken ängel! Som lät er flytta in i lägenheten!
När jag flyttade från mina barns pappa så bodde jag på en kvinnojour i 3 månader. Bara det var jobbigt.Fick tjata varje dag hos min hyresvärd i 3 månader innnan kvinnans hjärta veknade och hon lät mig gå före 200 st i hyreskön! Så änglar dom finns livs levande och vandrande här på jorden!

Hoppas verkligen dottern kommer må bättre, (vet inte exakt vad som hände henne) Och att ekonomin komme rpå fötter! Och att du lämnar gubbstrutten DU MED! (det ska jag göra!)

många många styrke kramar och vad starkt att dela med dig av detta!

2008-01-04 @ 12:08:04
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback