god middag...

Värsta goda kasslergratängen åt jag till middag idag:)
Nu är jag fruktansvärt mätt.....
Jag hittade receptet på 
recept.org/ . Men sen ändrade jag lite i det....
I det ursprungliga skulle det vara broccoli
 men det bytte jag till
sparris och majs i stället:).
Också strimlade jag kasslern.....
Gott som attan......

Kassler med champinjonstuvning och broccoli
4 Portioner

400 g Kassler benfri
250 g Broccoli djupfryst
2 dl Vispgrädde
200 g Champinjoner stuvade
1 dl Ost Svecia

Sätt ugnen på 250 grader. Skär kasslern i skivor. Låt broccolin tina något. Lägg kassler och broccoli i en smord ungssäker form. Vispa grädden. Blanda den med champinjonstuvningen. Bred den över kassler och broccoli. Strö över riven ost. Gratinera rätten i ugnen 15-20 minuter. Servera med kokt potatis.


image1263


Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Lät gott! Det var länge sedan jag åt kassler!/Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback