nonsens om mig ;)

Jag har blivit utmanad av Satu att skriva denna roliga lista ......

  • Vilken svordom använder du mest? helskotta....
  • Äger du en iPod? nope...Föredrar att sjunga själv;)
  • Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 05.30, vill vara vaken minst en timme innan jag väcker gossarna. Helig tid;)
  • Hur många resväskor äger du?   Inte en enda....
  • Använder du flip-flops? Japp
  • Var köper du dina matvaror ifrån? Ica, konsum eller lidl 
  • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Både och...är lite linslus. Samtidigt som jag hatar att se mig själv på bild....
  • Vilken var den senaste filmen du såg? Vet inte? Ser inte ofta på film....
  • Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? En vän....Skönt med lugn och ro;)
  • Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Skulle lägga pengarna hos tandläkaren....Tänk att få ha fina tänder.....Och betala skulder 
  • Har någon någonsin kallat dig lat? Jag själv:)
  • Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Det har hänt....men var ett tag sen.
  • Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Ainbusk singers julskiva.
  • Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? ????????????
  • Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej
  • När var senast någon stötte på dig? Länge sen:/
  • Vad åt du till middag senast? Filmjölk.....Orkade inte laga mat idag...
  • Använder du huvtröjor? sällan
  • Kan du vissla? Japp, ganska bra....
  • Vem var den senaste som ringde dig? Mamsen
  • Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Möjligtvis hästarna som går runt runt..eller larven;)
  • Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Säkert...men jag bryr mig inte. Låt folk snacka
  • Vilket riktnummer befinner du dig i? 0413
  • Tittade du på tecknat när du var liten? Ja.....Älskade Scooby doo...
  • Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Ganska stort....Tror det är Nova Lund 
  • Hur många syskon har du? 4 stycken. 2 systrar och 2 bröder
  • Är du blyg inför det motsatta könet? Lite är jag nog...
  • Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen...
  • Äger du några band t-shirts? Nix...Tycker det är fult....
  • När flög du senast? Har aldrig flugit
  • Hur många stolar står kring ditt köksbord? 5
  • Läser du för skojs skull? ja, älskar att läsa 
  • Pratar du några andra språk? Engelska, pyttelite danska och pyttelite tyska
  • Diskar du din egen disk? ja ....det händer väl.
  • Har du gråtit offentligt?  japp
  • Har du en stationär dator eller en laptop? Både och....Men sitter mest vid laptopen 
  • Försöker du alltid lära dig nya saker? Ja
  • Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?  Ja..... Fast vågar inte. Den tatun jag har gjorde sååå ont att jag vägrar göra fler utan narkos.... 
  • Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Ja
  • Kan du kasta macka? Ja
  • Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
  • Vad har du med dig in på bion? Avskyr att gå på bio.....
  • Vem var din favoritlärare och varför? På komvux..... En underbar gammal kvinna som kunde det mesta om historia. Hon hade ingen gullegris och det uppskattar jag.
  • Har du dejtat någon av en annan religion? Nej...
  • Vad har du för väder? svinkallt och mulet
  • Har du en favoritblogg? Måååånga favvosar ju....
  • Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? bild
  • Gillar du att flyga? Vet inte...Har aldrig flugit och tänker minsann inte testa. 
  • Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Att vara ärlig och snäll
  • När sov du senast på golvet? För ett och ett halvt år sedan. Var med sonens klass på skolresa. Sov på ett tunt liggunderlag i en gammal lada.....ONT
  • Vilken är din favorit drink? Pepsi max
  • Gillar du din boende-situation? Älskar lägenheten men saknar trädgården.... 
  • Vilken är din mammas hemstad? Malmö...Bor nu i Svedala
  • Din pappas hemstad? Malmö..... Bor nu i Alingsås. Tror jag:/
  • Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Kanske fyra....
  • Är dina dagar fullbokade och stressiga?Nja....Det går upp och ner.......
  • Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej...
  • Vilken är din favoritfrukt? Gillar egentligen inte frukt.... Men kanske banan.
  • Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja..... Eller oftast men ibland är det ett enda frosseri.... Jag har vägt 130 kilo och måste tänka på vad jag stoppar i mig så jag ej sväller...... 
  • Hur gammal blir du nästa födelsedag?  Hrmmpf....40... Gud, vad det låter mycket:/
  • Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, fruktansvärt petig.... Jag korrekturläser alltid allt jag skriver...gärna flera gånger. Fast ibland smyger ett fel genom:)
  • Tror du på liv på andra planeter? Ja.
  • Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Sonen i morse....
  • Tror du att Gud är man eller kvinna?  Tror inte... 
  • Vad var det senaste du åt? Filmjölk med krossat knäckebröd i...
  • Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Både och 
  • Hur valde dina föräldrar ditt namn? Mamma bestämde. Döpt efter både mormor och farmor...
  • Gillar du senap? Ja...
  • Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Att allt alltid ordnar sig........För det gör det ju alltid:)
  • Skulle du någonsin hoppa fallskärm? ALDRIG......
  • Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Vet ej....
  • Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
  • Tycker du om att krama folk? Ja...Mest mina barn:)
  • Skulle du säga att du är trendig? Ibland.... Bara det är bekvämt så.
  • Äger du en digitalkamera? Ingen...Lånar dotterns ibland.
  • Vilka kändisar har du blivit jämförd med? När jag var ung sa folk Malin Berghagen.... Inte konstigt då min pappa som ung var väldigt lik Lasse Berghagen
  • Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nej, oftast inte...Bara om det är ett av barnen och jag bett dem ringa
  • Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? "Våldtagen, men jag är fanimej inget offer " är den senaste...Annars har jag läst en hel del som fått mig att gråta....
  • Tycker du att du är attraktiv? Nej.... Tycker jag inte
  • Vad är du allergisk mot? Katter...ibland:)
  • Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
  • Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? vet inte.....
  • Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?  Åh, ni kan gärna få göra den allihopa.....

Kommentarer
Postat av: Camilliondollar Baby

Kul att läsa.. Får se om jag gör den senare.

Postat av: Gabbi

Haha..kul läsning!
Maybe gör jag den!
Ha en fi onsdag!

2007-12-19 @ 06:40:46
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Nu har jag gjort den... den var lååång!

2007-12-19 @ 19:20:51
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Satu

åh -vad roligt att läsa... Nyfiken som man är.

Sorry jag inte svarat tidigare men vi ligegr jättesjuker här.

ha en värdefull dag vännen! =)

2007-12-20 @ 09:04:38
URL: http://satuelisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback