orkar inte...

image1245



Nu fick jag en "ledsenstund"..... Känner bara för att gråta. Jag känner att jag är på gränsen nu för vad jag orkar.... Det är krav från alla håll och kanter samtidigt som jag försöker hitta ett lugn i mig själv. Det är utredningen av sonen och väntan på nästa sons utredning. Det är tanken på äldsta sonens betyg som förmodligen inte kommer att leda till gymnasiebehörighet, dottern som mår skit på sitt vis och mitt i allt detta kommer det mail på mail på mail från skolan om olika läxor som ska göras och om de ej görs så får ju jag ta det på mitt samvete..... Jag är så trött på alla dessa duster med grabbarna så jag vet snart inte längre i vilken ände jag ska börja....Jag får ingen reda i det. Det blir bara bajs av allt..... Jag är trött in i märgen..... Mina älskade ungar....Förlåt att jag inte räcker till.....

Kommentarer
Postat av: Pia

Men snälla...man kan inte orka hur mycket som helst. Detta med skolans mail om läxor, det är skolans sak att se till att eleverna får den hjälp de behöver för inlärning, behöver en elev läxhjälp ska de se till att han/hon får det, då på skoltid. Idag ska ju ingen behöva gå ur grundskolan utan betyg, å andra sidan, vet ju inte hur gymnasieskolans individuella program ser ut hos er men kanske det ändå kan vara något för honom.

Det är ju så att vi föräldrar gör så gott vi kan, mer går det inte att göra men snälla...be skolan om hjälp, det räcker med "dusterna" hemma som du och din man får ta. Skolan ska ta sitt ansvar vad gäller inlärning/utbildning, du kan inte göra deras arbete också. Dessutom, kanske de ska se till så att grabben får fokusera sig på basämnena, matte, svenska o engelska. Han måste få lyckas med något annars tappar han sugen.

Dessutom, vet inte skolan att grabben är en elev med speciella behov ? Vad gör de för honom ? Vad för extra hjälp får han på grund av sina speciella behov ? Han och ni har laglig rätt till detta.

Nu är det snart jullov, en andningspaus både för barnen och för er. Men som sagt, du ska orka hemma, inte i skolan, det är deras sak. Varm kram till dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback