söndag kväll...

Hemma......eller jag har ju varit hemma ett par timmar men det har ju varit middagslagning och så också:) Idag har det varit nästan lika regnigt som igår och det har blåst iskallt. Var ute en stund på eftermiddagen och gick på julmarknad här i byn....men hu vad kallt det var. Gick tillbaka till jobb sen och röjde upp sen bar det hemåt. Alldeles fullt med folk var det på byn då för det skulle vara luciakröning.
Stack ner och handlade sen hem och lagade middag......Pizza gjorde jag och hundan så gott det blev:) Recept nedan.....
Nu är det kväll och jag har en son här som bara flaxar runt mig och pratar och tjatar så jag snart blir knäpp.......


image1167

Pizza.


Gör sconesdeg till pizzabotten.
Stek upp köttfärs med salt och peppar.
Bred tomatsås på botten och sprid sedan
den stekta köttfärsen över.
Sen lägger man skivad svamp och lök på och sen
 klickar man lite här och där ut vitlökscremefraice.
Över allt detta strör man sedan riven ost.
In i ugnen 250 grader ca. 10 min.

Himelskt gott......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback