Boktips....

Måste bara få dela med mig ett boktips.....Jag älskar att läsa böcker och börjar alltid på en ny så fort jag läst färdigt en. Idag läste jag ut senaste boken och vill gärna berätta om den.

image425Den lilla fången är skriven under pseudonymen Jane Elliott och handlar om hennes liv från det att hon var fyra år till hon var vuxen. Den är inget för känsliga människor kan jag säga för det är så grymt allt hon får vara med om.......Den ligger i samma klass som  "Pojken som kallades för det" men är ännu något grymmare.......
"Från det hon var fyra år bar Jane på en fruktansvärd hemlighet. Hon var sin styvfars slav- på alla sätt. Den lilla fången är den sanna berättelsen om en flicka som blev kuvad, trakasserad och sexuellt utnyttjad av sin endast fjorton år äldre styvfar. Hon hölls fången i en psykisk och fysisk mardröm i sjutton år- tills hon en dag slog tillbaka......."


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack för tipset! Själv kan jag inte läsa sådan böcker - jag blir så vansinnigt f-bannad (ursäkta svoret), så jag nästan, nästan bara dör!!!
Min dotter har läst "Pojken som kallades det", och tyckte den var väldigt bra! Så jag gissar att detta är en bok som hon skulle gilla - kanske!
Kram på dig...

Postat av: ejmis

Lägger den till min "att-läsa-lista".

2007-06-04 @ 21:27:53
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback