orolig..........

image561


En buske som brinner inom mig
Det hettar, jag blir förstörd
Ett hjärta av glöd
Skadorna är stora och kommer aldrig att försvinna
jag försöker släcka elden, men misslyckas
Gång på gång, samma sak
Är detta nyckeln till livet?
Eller är det nyckeln till Guds himlavalv?
Är det ett tecken på att något ska hända?
Eller är det bara en vanlig dag med brinnande möjligheter?
Busken fortsätter att brinna
Och jag vet fortfarande inte varför


Oron har i dag slagit rot i mig...........Det är sååå jobbigt. Varför ska det vara så vissa dagar??? Magen vänder sig in och ut............Känns som om något äter mig inifrån. Jag som skulle njuta av min lediga dag........Kallar inte detta att njuta. Jag vet att det försvinner igen.......men jobbigt när det håller på.....


Dikten är lånad på :
http://www.diktkonst.se/Dikter_om_229_ngest/page_1/Brinnande_buske.html

Kommentarer
Postat av: ejmis

Usch för sådana dagar..hoppas det snart känns bättre! Kram!

Postat av: Elisabeth

Vad är oro? Jag funderar ofta på det... och varför känner vissa människor oro ibland eller ofta, medan andra går genom livet och aldrig har stött på denna känsla på tre bokstäver! Hmm!
Kanske är vår oro en annan form av insikt..? Istället för att få insikten om något i tankeformat, så kommer den i maggropen istället?
Bara spån- men hoppas det har lättat nu...
Kram vännen..

2007-06-18 @ 22:08:51
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Borthy

Om oro och ångest... en klok människa sade till mej en gång när jag sa de där orden som du sade i inlägget...
: Måste du vara så rädd för den inre oron och ångesten? Kan du inte bara acceptera den? Oftast förstärks ju obehaget av att man är rädd och tycker illa om att känna så. Om man köper läget och accepterar blir det inte lika jobbigt att bära.... kanske.

2007-06-18 @ 22:33:53
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback