seg kväll

Ikväll har jag gått på halvfart......Son och dotter har haft datorerna och maken tittar på fotboll..........Vad gjorde jag då? Jo, sov i soffan ;) Kul va............Men nu fick jag datorn i alla fall.
Läste precis om en flicka som fallit ner från sjunde våningen......Ryser i hela kroppen. Stackare.........Vilken fruktansvärd upplevelse....Stod inget om hon överlevde eller något. Usch vad hemskt det är.......
Blir ofta så frustrerad när jag läser tidningen......Det händer så mycket hemskheter hela tiden............Så många kvinnor i sverige som sista tiden blivit mördade te.x. Fattar inte vad det är med folk...........

På tal om hemskheter så har jag nyligen läst ut en ny bok......Hemskare upplevelser får man leta länge efter. Såld heter den och handlar om trafficking......Stackars tjej...eller tjejer. I efterordet säger författaren att de inte tagit med alla hemskheter hon råkade ut för, bara för att det var för hemskt......Undrar då bara om det finns hemskare saker än det hon berättar om...........Inte i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig att folk *läs: män* kunde vara såå fruktansvärt sadistiska............Fy fan säger jag bara.....Man tappar nästan tron på det manliga släktet.....Jaja, jag vet att det finns massor av bra män....Men ändå.

image551
Skriven av : Natasja T, Vera Efron

"Såld är en skrämmande, gripande och sann berättelse om en ung flicka som drömmer om ett bättre liv men i stället blir ett offer för trafficking. Natasja växer upp på den fattiga landsbygden i Ryssland men vägrar förlika sig med den tröstlösa tillvaron i byn. Sjutton år gammal flyttar hon till Sankt Petersburg för att studera - men kommer inte in på högskolan.

Utan någonstans att ta vägen lockas hon av ett till synes oemotståndligt erbjudande om ett jobb som barnflicka i Sverige. Fast det hon tror är en biljett till frihet och rikedom visar sig bli en värre mardröm än hon kunnat föreställa sig.

Gång på gång säljs hon till olika män men trots att hon sakta bryts ner vägrar Natasja in i det sista att ge upp. I all tysthet börjar hon planera sin flykt ...
I Såld berättar hon om hur hon mot alla odds lyckades bli fri."

Kommentarer
Postat av: Aifos

Hej, fin sida du har! Måste läsa den boken!

Postat av: ejmis

Tack för boktipset!

2007-06-18 @ 00:05:43
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Josefine

verkar vara ett bra boktips, ska jag nog ta och läsa!

2007-06-18 @ 01:03:15
URL: http://josefineannaeling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback