fredag igen.

Jaha....Då var denna veckan i sluttampen då............Vad tiden ska gå fort. Ledig i dag, jobb i morgon :).

Har ont i magen och börjar bli så trött på det nu.....Alltid är magen alldeles uppblåst och det ser ut som om jag är gravid:(
Vill hålla in lite på ätandet men det går inte med denna förbaskade mage. Är "hungrig" hela tiden. Har så ont direkt efter att jag har ätit, men har lika ont när jag inte ätit. Det värsta är ju att jag blir yr och illamående när jag inte ätit på ca. två timmar.........Fatta att det inte håller i längden, kommer ju snart att rulla fram om det fortsätter.
Åt jordgubbsfil med havrefras till frukost och nu har jag jätteont och är alldeles uppblåst igen......
Jag har verkligen provat olika sorters mediciner mot magkatarr då jag antar att det är det jag lider av, men inget har hjälpt än......
För ett par år sedan gjorde jag gastroskopi men där var ju inget fel då och jag gör aldrig mer om det. Då får de söva mig först............Shit vilken panik det gav, fick ju inte luft, de gav dubbel dos lugnande medel men inte hjälpte det....
Undrar om det kan hänga ihop med min sjukdom.....Perniciös anemi.....Det är att kroppen inte kan tillgodogöra sig vitamin B-12. Det ska påverka magen negativt har jag läst.....Och tyvärr glömmer jag ta mina tabletter så det är ju i så fall inte konstigt....Hu vad man är dum......Dessa tabletter är livsnödvändiga och ändå glömmer jag ta dem.
Har någon gång försökt påtala för läkare att magontet kan bero på det men de vill alltid ha det till att min panikångest orsakar det......precis som alla mina kroppsliga besvär tydligen....Undra vilken läkare man kan gå till som tar en på allvar och ger mig en ordentlig undersökning.......

Jag fick diagnosen för snart 14 år sedan och inte en enda gång sedan dess har jag fått någon undersökning trots att jag bett om det.....Mycket märkligt egentligen med tanke på att jag läst att man ska gå på regelbundna kontroller.......

Nog gnällt för i dag tycker jag......Solen är på glatt humör i dag med:) och det är snart dags att kliva på cykeln för att handla helgens förnödenheter......

See you later ;)

image182

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, har du kollat upp allergier/överkänslighet mot tex mjölk? Vänlig hälsning. :)

2007-05-04 @ 20:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback