jobbigt....

Jag vet att jag inte skulle gnälla mer, men......

Egentligen är det rätt jobbigt att ha blogg när man som jag har social fobi "light". Jag tar allt så personligt hela tiden.....Är så rädd att skriva och tycka fel. Kan verka löjligt för andra att en medelålders kvinna är så men för mig är det högst verkligt.....
det är jättejobbigt när jag försöker uttrycka mina åsikter och jag inte riktigt får fram vad jag menar och sen upptäcker att folk missförstår mig....Då känns det som om "ni" tycker att jag är rent blåst.......

Samma sak gäller att kommentera andras bloggar......Känner lite som att " nä, inte tycker de att jag ska skriva till dem" eller, "vilken löjlig liten människa". Känns så tomt och innehållslöst på något vis (För mig).....Vill vara som ni andra ju................

Trots dessa tankar har jag ändå kommit långt........För något år sedan var jag livrädd för att skriva i forum tex. Trodde att alla skulle tycka att jag var patetisk och tråkig. Bloggen ger mig lite självförtroende..........Jag vågar faktiskt, jag är inte helt dum......Men så får jag dagar då det känns som att ingen gillar det jag skriver eller att jag inte "vågar" kommentera andras bloggar för det känns löjligt just den dagen att bara skriva "hej", vilket jag kanske gör med lätthet en annan dag......
När jag skriver detta så blir jag tveksam.......Nu blir jag rädd att ni ska tro att jag söker sympati eller något......Vill egentligen bara radera men postar ändå........Min mening med detta är bara att ge förståelse för hur man kan tänka. Man har bra och dåliga dagar och jag har just haft en bra vecka med bloggen så det är kanske inte konstigt att jag får en svacka nu och känner mig som en idiot......Snälla ni som läser, missförstå mig rätt nu;)
h

Tack till alla ni som är jättegulliga........Ja, jag menar ALLA......

Kommentarer
Postat av: julia

sööt hjärta , och vad gulligt du skrivit !

Postat av: Madeleine

ja eller hur :). Tack detsamma!

2007-05-04 @ 10:21:02
URL: http://www.lalein.blogg.se
Postat av: Karin

hehe samma här ju

2007-05-04 @ 10:27:49
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Jag gillar det du skriver! :D
Fast visst kan man bli nojjig ibland...

2007-05-04 @ 10:35:58
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Mia

Jag gillar det oxå!
och på min blogg kan du skriva vad du känner för i kommentarerna vill du bara skriva hej så gör det eller bajs....så gör du det! :-)
Och vill du inte skriva något så skit i det....fast det är klart att jag älskar ju kommentarer :-)
Kram!

2007-05-04 @ 12:09:36
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback