kemi...

image1089


Livet är inte så lätt alla gånger...... Har suttit med storkillen ikväll och läst på inför kemiprov...... Försök att läsa och förklara för en tonåring med huvudet i det blå om atomer, isotoper och joner...... Hur jag än försöker så tror jag att det fastnar dåligt där inne. Inte blir det lättare av att man själv är lite ringrostig i ämnet:) Hoppas bara att han klarar det någorlunda.... Han gick och lade sig nu med stödanteckningarna och lovade att titta på det lite till. Jag har hört att det man läser strax innan man somnar, det fastnar...... Vet ej om det stämmer men vi ger det ett försök:)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kände att jag måste gripa in! Kemi är bland det värsta jag vet och jag går naturvetenskapliga! Så om han inte är jävligt intresserad av matte och dylikt så ska han helst avstå den linjen... Jag hatar den! Egentligen så blev detta en meningslös kommentar och jag fattar inte varför jag skrev den, men jag hoppas att du får en trevlig helg:)

Postat av: evans

Förra veckan hade min tonåring ett kemiprov. Det var faktiskt riktigt kul att plugga med honom. Nu har jag full koll på de fyra olika reningsmetoderna :)

2007-11-22 @ 23:20:46
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Elisabeth

Du är verkligen beundransvärd... jag skulle aldrig, varken ha fått eller kunnat, hjälpa henne med Kemin! För det första så fattade jag absolut ingenting, och för det andra så visste Carolina det, och tyckte bara att jag "rörde ihop det" ännu värre för henne då jag inte ens fattade själv!

Hon fick ganska hyfsat betyg i Kemi... men det berodde då rakt inte på någon hjälp hemifrån! Din tonåring fixar det säkert... du har då åtminstone hjälpt honom en bit på vägen! Det beundrar jag dig verkligen för!


Varm kram... alltid!

2007-11-23 @ 01:55:32
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback