det gick väl bra....

image2549


Hemkommen från mötet som gick bra..... De gör verkligen mycket för att det ska lösa sig med skolsituationen. Fick veta att han förhoppningsvis fixar betyget i engelska =) Med lite jobb från hans sida så..... Det var det nationella provet i läsförståelse som gjorde susen.... Sen har han gjort ett idag i uppsatsskrivning och det verkar som om det gick bra... Fick indikationer om det på mötet. Han är förvånansvärt duktig i engelska men det syns ju oftast inte i läxorna där man ska lära in något specifikt. Men om man ser på när han kommunicerar med folk på WoW så stavar han jättebra och formulerar sig ofta rätt på engelska..... I alla fall finns det gott hopp för engelskan men tyvärr inte svenskan...... Men vi får kämpa på så kanske det också fixar sig =)
Nu är det dags för kaffe......



Kommentarer
Postat av: Gabbi

Va skönt för grabben ;) Å för oss att bådas våra möten gick bra!!
Ha en fortsatt fin dag!

Postat av: Annsingen

Vad skönt det gick bra!

2008-04-16 @ 11:21:40
URL: http://lillanslilla.blogg.se
Postat av: sessan

Det var go läsning i dag Annika!!
Att skolan gör det dom kan med tillrätta läggningen för barna våra.
Jag ser att online spel har gjort mycket för engelskan för min kille, så tydligen är det en positiv sak med den härsens spelningen *LOL*

Fick själv en tlf från min killes skola igår, var vel den som var droppen som fick bägaren att rinna över igår. Dom var bekymrade för han värkar o upplagd om dagen. Men oavsett blev jag väldigt glad & tacksam att dom tog tag i det fort & varslade mig.
Min kille säger inte mycket om skolan hemma & de andra skolorna har aldrig fångat upp sådant....
Så vi fick lagt en slagplan för sista månaderna & så hoppas jag han orkar ta sig i kragen för att behålla de god betyg han jobbat sig upp till detta år.

Dessa barna.....

Stor kram hjärtat, jag tittar innom & läser men är i en lite tung fas så det är inte alltid jag orkar kommentera om dagen.
Jag hoppas ljuset vänder tillbaka snart !!

Puss puss puss

2008-04-16 @ 11:44:13
URL: http://www.sessanochprinsessan.com/
Postat av: Plogflickan

Njut av en kopp kaffe!

2008-04-16 @ 12:00:24
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Anna

Härligt!!!! En dag i taget & kämpa på-det lönar sig ..*kram*

2008-04-16 @ 14:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback