korsett....




image1972


En stor del av min barndom tillbringades i en förhatlig korsett...... När jag var tio år upptäcktes det att jag hade  
skolios  Blev inlagd på ortopeden en vecka för utprovning. Jag önskar ingen annan att behöva tillbringa sin tonår i ett sådant fängelse.... Fy vad jag hatade det =(. Kroppen blir oformlig i denna tingest...... Ryggen rak som ett spett och magen alldeles insugen. Jag kände mig aldrig snygg och det var fruktsnsvärt. Men lite kul hade jag med den =) Jag bad ibland störiga killar att slå mig hårt i magen..... Gissa om de fick ont i handen =D. När jag sen var i femtonårsåldern började jag fuska rejält =/. Man skulle ha på sig den 23 timmar om dygnet..... Vila kroppen en timme. Men då började jag sova med kompisar och kunde skippa fanskapet mååånga timmar. Ett under att ryggen ändå blev bra. När jag blev sexton slapp jag till sist ifrån tortyren...... Jag sparade min sista korsett ganska många år men så fick jag för mig att kasta den för ett femtontal år sedan..... Det ångrar jag idag. Hade varit kul att ha den kvar, kanske prova den eller låta barnen prova....... Bara för att få känna friheten att slippa den =) Förresten hjälpte den mig med en sak =) Jag var ganska mullig som barn men korsetten satt åt jättemycket över magen så jag kunde knappt äta. Jag blev således en väldigt smal tonåring =) En sak till som den gjorde.... Jag har en rak och fin hållning..... Har aldrig hukat mig trots att jag är lång =)
Samtidigt som jag hatar allt som har med detta att göra så är jag så klart tacksam...... Hade jag inte haft korsetten så hade jag idag varit puckelryggig =/ Och i värsta fall kunde jag ha dött eftersom ryggraden kröker sig och kan då trycka på viktiga organ.......


Kommentarer
Postat av: Satu

OJ! Vad jobbigt! Men vad skönt du slipper den... :D
hehe och fin hållning är ju nått! själv sitte rman som en hopsjunken säck med potatis.. :P

Ingen sol? Nä nu ska jag ringa väderleksgudarna på stört och beställa det dit pronto!!!!!

kramiz :D

Postat av: Martina

Hej!

Sökte på skolios på google och hamnade på din sida =). Kul läsning då jag varit med om precis samma sak. Fick klorsett av samma modell när jag gick i trean och hade den i 6 ÅR!!!!Hatade den och kände att det bara var jag i hela världen som behövde ha en sådan hemsk grej runt kroppen...Känslig ålder med ju när man är på väg mot tonåren..fy hemska minnen när man tänker tillbaka. Men som du säger nu är man rak och fin i ryggen och den platta magen har följt med även om jag fått barn och allt...inte vet jag om det beror på det men tanken har slagit mig. Ville bara säga att det finns en till med samma otäcka minnen...

Ha det bra.

Hälsningar Martina

2008-08-11 @ 12:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback