såja...

image2030


Usch... Satt precis och skrev ett långt mail till skolans rektor om stora sonens skolsituation. Blir alldeles skakig i händerna för jag är så upprörd. Fick samtal igår nämligen om att sonen helt oprovocerat slagit ner en yngre kille men när jag sen pratar med sonen är sanningen en helt annan. Det tråkiga i hela situationen är att min son har väldigt svårt för att ljuga och det vet skolan om men ändå väljer de att tro på någon med smort munläder =(. Det är oerhört tröttsamt att mina söner får skulden för allt som händer. De är definitivt inte guds bästa barn och de vet att jag inte accepterar slagsmål. Men bara för att de inte kan vara diskreta som andra barn i deras ålder och inte kan ge "tjuvnyp" i skymundan så får de skulden. De hörs ju och syns mest........ Så jag skrev ett jättelångt mail till rektorn och förklarade hur jag ser på saken och att det är skolans skyldighet att ordna upp så sonen kan gå till skolan. Som det är nu kommer jag inte att släppa dit honom något mer. Tar honom ledigt idag och i morgon.....



Kommentarer
Postat av: Gabbi

De gör du rätt i!!
Stå på dig!! Skolan har ett visst ansvar!
Kram

Postat av: Sessan

God morgon på en TORSDAG *hi hi*

Det där suuuuger så enormt med energi vännen, jag vet!
Fint att du orkade ta tag i det & skriva en mail. Tyvärr ser skolorna v/lärarna gärna bara det dom vill se & ett barn med speciella behov är gärna mer synliga än det andra & får då skulden för det mest otroliga.
Stå på, jag är stolt av dig skall du veta!!

Självklart kan du publisera min kommentar ;0)

Kramisar med önskan om en harmonisk dag

2008-02-28 @ 09:17:08
URL: http://www.sessanocprinsessans.blogg.se
Postat av: maskrosen

kramar på dej vännen ja den skollan den skollan jag kom ihåg hur vi hade det du vet två söner det var bara de som alltid enlig alla som bråkade men det var inte alltid så men de var ju två så därför blev det så ja min man tog tag i det så sen jälla var det slut med att de alltid fick skulden hoppas det ordnar sej för er
kramen

2008-02-28 @ 09:22:31
URL: http://maskroser.blogg.se/
Postat av: ejmis

Jag beundrar dig och ditt jobb för dina killar, men det visste du väl redan =) Kram!

2008-02-28 @ 18:41:35
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback