2008

image1415



Nu mina vänner är vi inne i ett nytt år...... 2008. Känns konstigt och tiden springer alldeles för fort. Nu är det dags att ta tag i sig själv och starta ett nytt hälsosamt liv =).Eller hur?
Jag känner att jag verkligen skulle vilja ta tag i min kropp och mina kroppsliga bekymmer. Nu har jag gått i ett tiotal år och blivit sämre och sämre..... Men aldrig tillräckligt dålig för att tycka att det är lönt att dra iväg till läkare. De få gånger jag varit iväg har jag ju fått höra att det är gnäll typ..... Eller ja, en gång var det en läkare som sa att det kunde vara fibromyalgi men jag brydde mig inte om att göra någon speciell utredning för jag behövde inte vara sjukskriven ändå.... Jag kämpar på=) såklart......
I alla fall tänker jag ta tag i det nu och kolla upp vad det är.... Det kan ju vara så enkelt som att det skulle räcka att bygga på musklerna lite, även om jag har svårt att tro det. Jag ska börja träna på något sätt i alla fall, för det behövs nu sen vi flyttade och jag går miste om mina cykelturer...... Matvanorna måste jag också lägga om lite för det var ju värst vad jag pendlar fram och tillbaka i vikt. Gick ju ner tio kilo nu under hösten och på bara tre veckor nu innan jul gick jag upp fem igen =/. Jag är ganska trött nu på detta eviga pendlandet.
Gott nytt hälsoår =)

image1416

Kommentarer
Postat av: Christina

Visst är det tråkigt med vikten, gick ner 12 kilo i våras och har snart gått upp allt igen.

Jag har ständig värk, fibro och det är inget kul alls.
Hoppas att du får en bra start på 2008.

Postat av: Christel

Bra att du kollar upp dig, kanske fattas du någon mineral eller annat? Min förra chef mådde sådär och det visade sig vara brist på B12. Så vem vet. Lycka till

2008-01-01 @ 10:32:50
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: anna

gott nytt år babe! hoppas du har en fin dag idag.
kram!

2008-01-01 @ 12:11:47
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: babla på

HEJ på dej ,jag vet hur det är, sprang ja ja sprang är väl och ta i, till min doc.. som själv hade ätit taggtråd varje gång jag var hos henne men till slut så tog (hon)prover på mej och var vad det då? struma =ämningsomsättningsrubbning= trött,viktökning och en jävla massa vätska i benen.Men nu har jag bytt doc och ska till den snart......

2008-01-01 @ 14:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback