Rastlöst tänkande....

Jag har verkligen funderat och tänkt idag..... Först är det ju detta med att inte alltid jaga nya äventyr eller nya saker. Jag kanske framstod som en perfekt människa i mina förra inlägg.... Men det är jag långt ifrån. Vi lever i ett samhälle där pengar och konsumtion betyder allt. Man ska ha det senaste och man ska ha ett stort umgänge med massor att göra. Jag kan visst gå ut en dag och handla kläder och känna mig glad och nöjd. Men jag ställer mig också frågan Varför??? Varför måste jag ha nya kläder när jag har allt jag behöver? Vad är det i handlandet som gör en så lycklig? Jag vill verkligen jobba bort detta..... Jag vill kunna vara tillfreds med vad jag har..... Man tittar runt i modebloggarna och blir så sugen på nytt....Men jag vill inte leva så.... Jag vill kunna leva i det lilla där saker inte betyder något..... Känna att jag duger som jag är..... Egentligen har jag en stor dröm. Låter säkert helt galet sjukt =O. Jag vill bo i en stuga mitt ute i ingenstans och vara så gott som självförsörjande..... Jag vill bli en liten gumma som lever som förr..... hehehe. Jag har aldrig påstått att jag är klok ;).
Efter att jag funderat på detta så rev jag fram en massa roliga böcker ur gömmorna.... Började med en meditationsbok och då vill jag så klart genast börja meditera =) Sen tittade jag i en kul bok om månmagi..... Detta ledde mina tankar vidare på mode =O. Idag har jag på mig en vid tunn svart volangklänning. När jag gick ut satte jag på mig en ljusrosa liten kofta och genast såg det ut som rena rama 50-talsklädseln..... Rev fram en gammal bok om klädhistoria och började kika i den.... Så mina vänner, nu har jag fått för mig att jag ska klä mig i 50-talskläder =). Sen vidare i bokhögen....hittade roliga inredningsböcker. Det var länge sen jag orkade bry mig om inredning men nu ska jag bannemej sätta lite fräs igen.....
Ja, som ni ser är det inget större fel på tankeverksamheten här idag.... Möjligtvis att den är något splittrad ;)


Kommentarer
Postat av: Åsa.S

Visa gärna 50-tals-outfiten!

Gumma i skogen... nja, där går nog min gräns. Annars håller jag med dig om mycket, fast det är svårt att leva så ändå.

Postat av: Åsa.S

Just det ja...

Har du hört ifrån henne? Hur har de det?

2008-07-16 @ 19:04:29
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Helena

Kära A.

Jag tycker faktiskt att det du har skrivit i din blogg idag är bland det bästa jag läst här på blogg.se

Du är helt underbar!

Kram

2008-07-16 @ 20:27:10
URL: http://helu76.blogg.se/
Postat av: Sessan ❤

Oj oj oj!! Väldigt sunda & förnuftiga tankar, & väldigt djupa!!

Jo, jag har visioner om att tänka återvinning & jo jag tänker eco reko när jag handlar kläder till mig själv... Men så inser jag att jag är förtappad i "ha galskapen" i alla fall....



Mode bloggar har jag inget till övers för, jag shoppar hemskt lite trend kläder. Min garderob är så klassisk att jag kunde använt kläderna år ut & år in, men tyvärr så har jag så liten garderob att den slits ut fort löpande fniss



Men en liten stuga i skogen kunde jag vart med på, men med internett & moderna fasiliteter självklart ;)



Kram hjärtat, du funderar djupt idag ser jag♡

2008-07-16 @ 22:19:34
URL: http://www.sessanochprinsessan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback