Semesterplaner...



Semester nästa vecka ja.... Har lite planer =). En av dagarna ska vi ta en cykeltur. Det blir tredje året vi cyklar iväg till gamla grannar som flyttat ut på landet. Riktigt mysigt bor de och det är en go cykeltur på kanske 40 minuter. Sen ska vi iväg på något lite större en dag och jag har haft svårt att bestämma mig för vad. Bakken var ett alternativ men jag är inte jätteglad för nöjesfält precis. För ett par år sedan var vi på Tosselilla sommarland och det var verkligen hellyckat och barnen har velat dit igen. Problemet är att vi ju inte har körkort och tåget tar halva dagen och sen fick vi promenera en timme för att komma dit. Så klart var det skitjobbigt. I går satt jag och funderade... Tänkte att nog måste det gå bussar. Mycket riktigt.... Buss från Lund till Tomelilla och den stannar nästan utanför sommarlandet =) Så nu är det nästan bestämt att det är dit vi åker =). Annars blir det inte så mycket som händer.....



Kommentarer
Postat av: ejmis

Det låter som ett bra alternativ.

Postat av: mingla

får jag fråga en sak?

2008-07-21 @ 07:58:52
URL: http://heymingla.blogg.se/
Postat av: mingla

har du gjort din design själv? tycker den var jättefin.

2008-07-21 @ 08:35:17
URL: http://heymingla.blogg.se/
Postat av: jayne

Godmorgon

Ja du... mina svärföäldrar ville i vanlig ordning bjusa oss på äventyr...det har varit Tivoli, ZOO eller Bakken nu några år. ZOO var när barnen var mindre...

Min äldste son vägrar att åka karuseller numera.. började förra året...och nu har det ju stått en hel del om olyckor i tidningar så... han vill absolut inte till Bakken eller tivoli... men jag tror inte heller att Tosselilla är ngt.. de vägrar ta av sig sina jeans... ha ha ha..

Va bra att sonen klarade att komma upp i morse hos kompisen... bra jobbat!!!

Ang kissande katter... ja.. vi hade en hankatt som började så... jag blev tokig...gick och luktade efter kattkiss hela tiden..till slut. Vi fick avliva dne till slut... djursjukhuset menade att det var svårt att få en katt att sluta kissa om dne väl börjat och katten också blev stressad av detta... usch,,,

ha en bra dag

2008-07-21 @ 08:58:38
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: vivan

God morgon!

Var glad att ni inte har bil...tänk vad det kostar att ha en bil idag med dessa bensinpriser...ni kan gladerligen åka taxi för vad det kostar med skatt, försäkringar,besiktning,och bensin,olja m.m

Tycker ni är hurtiga, ni får se så mycket mer...

kramizar:)

2008-07-21 @ 09:08:30
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: jayne

Du får agera kattspion.

Nej jag åke rinte heller karuseller...men det är mera höjdskräck och dålig balans. Älskade att åka allt när jag var ung... yngre.

Min son har dock en skräck..ja totalvägrade

2008-07-21 @ 09:09:53
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det låter som ett par härligt inplanerade semesterdagar. Sen är det skönt med dagar som inte är inbokade överhuvudtaget. Har jag hört L

2008-07-21 @ 12:01:46
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback